با هم مروری بر مهم‌ترین اخبار فناوری اطلاعات ایران در روز شنبه 24 تیر ماه 1396 می‌کنیم.

خبرآنلاین:

شماره 1 - وزیر ارتباطات از حضور 23 هزار اپلیکیشن نویس ایرانی در کافه بازار خبر داد. محمود واعظی تاکید کرد وظیفه دولت بسترسازی برای فعالیت بخش خصوصی است و افزایش اقتدار ایران اسلامی با تولید محتوای فاخر و اپلیکیشن میسر می‌شود.

شماره 2 - معاون وزیر ارتباطات به اظهارات دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه واکنش نشان داد و گفت: اتوبان و شاهراه ارتباطات کشور برای نفوذ کشیده نشده، برای رفاه زندگی مردم و توسعه شبکه ملی اطلاعات کشور کشیده شده است.

شماره 3 -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه فاز دوم فیلترنگ هوشمند به پایان رسید از آغاز فاز سوم خبر داد.به گفته واعظی فاز سوم شبکه ملی تا انتهای تیرماه و در نهایت ابتدای مرداد ماه به بهره برداری می رسد و برای اینکه این شبکه برای مردم ملموس تر باشد از ارائه دهندگان خدمات در بستر شبکه ملی اطلاعات خواسته شده است تا دو بخش شبکه دسترسی و خدمات پایه پروژهای خود را قبل از فاز راه اندازی تکمیلی این پروژه افتتاح کنند.

شماره 4- وزیر ارتباطات با انتقاد از سیاست های دبیر کارگروه فیلترینگ محتوای مجرمانه گفت: اظهاراتی که ایشان در خصوص فیلترینگ اعلام می کنند نظر شخصی است و مرتب در سخنرانی های خود نظرات شخصی در مورد سیاست فیلترینگ اعلام می کنند اما یک کشور را نمی توان بر اساس نظر یک فرد اداره کرد.

شماره 5 - وزیر ارتباطات از تشکیل کمیته مشترک دولت و مجلس برای حل مشکل کسب و کارهای اینترنتی خبر داد.

شماره 6 - وزیر ارتباطات نخستین شبکه تلفن ثابت مبتنی بر نسل آینده شبکه های مخابراتی و در قالب شبکه دسترسی فیبرنوری را افتتاح کرد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =