۰ نفر
۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵

تسنیم نوشت: منابع آگاه اعلام کردند ۴ مأمور پلیس ترکیه امروز پنج‌شنبه بر اثر انفجار بمب داخل خودروی حامل آنها در جنوب شرق ترکیه کشته شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع آگاه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه، شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک را عامل اصلی انفجار بمب خودروی پلیس در جنوب شرق ترکیه اعلام کردند که بر اثر آن حداقل 4 مأمور پلیس کشته شده‌اند.

این تازه‌ترین حمله شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک علیه مأموران امنیتی و پلیس ترکیه به شمار می‌رود. دولت ترکیه از ماه جولای تاکنون حملاتی را علیه گروه پ‌ک‌ک و داعش آغاز کرده است.

منابع امنیتی تأکید کردند که این بمب در استان ماردین واقع در جنوب شرق ترکیه منفجر شده و بر اثر آن یک مأمور پلیس محلی و 3 مأمور دیگر پلیس کشته شده‌اند.

این مأموران پلیس برای مقابله با شلیک گلوله در یک مدرسه در حال عزیمت به منطقه بودند که خودروی حامل آنها منفجر شده است.
صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب دموکراتیک خلق کرد ترکیه نیز روز گذشته تأکید کرد: با توجه به افزایش خشونت‌ها بین نیروهای امنیتی و شبه‌نظامیان کرد، امکان برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه نوامبر وجود ندارد.

کردها بزرگترین اقلیت قومی در ترکیه به شمار می‌روند و 25 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. طرفداران استقلال کردستان از جمله حزب کارگران کردستان موسوم به پ‌ک‌ک از سال 1984 میلادی تاکنون با دولت ترکیه در جنگ و ستیز هستند. حدود 40هزار نفر در جریان این درگیری‌ها تاکنون کشته شده‌اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    8 13
    چیزی که اردوغان از خداشه
  • ناشناس IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    13 15
    نیروهای اردوغان تروریست هستند