ایسنا نوشت: جیمی کارتر، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا اظهاراتی را هم راستا با صحبت‌های دونالد ترامپ مطرح کرده و گفت او(ترامپ) به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا برخوردی ناعادلانه از جانب رسانه‌ها دریافت می‌کند و همچنین روسیه به رغم مداخله‌اش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور نتوانسته "یک رای جابه جا کند".

به گزارش روزنامه دیلی میل، جیمی کارتر در مصاحبه با مائورین داود، ستون نویس روزنامه نیویورک تایمز گفت: رسانه‌ها ناعادلانه با دونالد ترامپ رفتاری کردند.

در این مصاحبه کارتر ۹۳ ساله که از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ رئیس‌جمهور آمریکا بود اظهار تمایل کرد تا فرستاده دونالد ترامپ به کره شمالی باشد.

او اظهار داشت: من فکر می‌کنم رسانه‌ها در قبال دونالد ترامپ نسبت به هر رئیس‌جمهور دیگری که من شناخته‌ام رفتاری تندتر داشته‌اند. من فکر می‌کنم این رسانه‌ها احساس آزادی می‌کنند تا ادعا کنند دونالد ترامپ به لحاظ روانی بیمار است و هر ادعای دیگری را بدون تردید نسبت به آن مطرح کنند.

کارتر در این مصاحبه به رغم اتفاق نظر آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا درخصوص مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا تاثیر این مداخله را کم دانست.

او خاطر نشان کرد: من فکر نمی‌کنم مدرکی وجود داشته باشد که نشان دهد روس‌ها توانسته‌اند در این مداخله به میزان کافی آراء را تغییر دهند.

با این حال روزالین کارتر، همسر جیمی کارتر اظهاراتی برخلاف نظر او مطرح کرده و گفته است که روس‌ها به وضوح چنین کاری انجام داده‌اند.

کارتر درمورد مساله کره شمالی نیز گفت پیشنهاد داده به نمایندگی از کاخ سفید به کره شمالی برود تا در راستای فرو نشاندن تنش‌ها اقدام کند اما چنین تقاضایی از ما نشده است.

کارتر خاطر نشان کرد که به هربرت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا گفته هر زمان که آنها به او احتیاج پیدا کنند در اختیار خواهد بود.

این در حالی است که کارتر در سال ۱۹۹۴ نیز به پیونگ یانگ سفر کرده بود تا با کیم ایل سونگ، رهبر اسبق کره شمالی و پدربزرگ رهبر فعلی این کشور مذاکراتی را درمورد برنامه هسته‌ای پیونگ یانگ داشته باشد.

کارتر در پاسخ به سوالی درباره جدال لفظی اخیر میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفت: شدیدا نسبت به این وضعیت نگران است.

وی ادامه داد: من نمی‌دانم که آنها در ادامه چه کار خواهند کرد چراکه آنها می‌خواهند حکومت‌هایشان را نجات دهند. کارتر رفتار کیم جونگ اون را "غیرقابل پیش‌بینی" خوانده و هشدار داد او ممکن است دست به اقدامات پیش دستانه بزند.

وی تاکید کرد: من فکر می‌کنم او اکنون تسلیحات هسته‌ای پیشرفته‌ای به دست آورده که می‌تواند با آنها شبه جزیره کره و ژاپن و برخی از مناطق ما در اقیانوس آرام را نابود کند و حتی به خاک اصلی سرزمین ما حمله کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =