ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران برخلاف آمریکا که منافع خود را اختلاف و تفرقه می بیند منافع خود را در همکاری و همراهی کشورهای منطقه می بیند.

محمدجواد ظریف پس از پایان سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی این مطلب را در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات اخیر رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر لزوم خروج نیروهای ایرانی و دیگر کشورها از عراق و همچنین سفر وزیر خارجه عراق به عربستان و تشکیل شورای هماهنگی روابط عربستان و عراق بیان کرد.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد همکاری و همراهی عراق با همسایگان عرب این کشور به هیچ وجه برای منافع ایران مضر نیست و بلکه ما آن را در جهت منافع خود ارزیابی می کنیم.

ظریف همچنین در مورد سخنان تیلرسون که خواسته است کسانی که در برابر داعش مقاومت کردند به خانه های خود برگردند نیز تاکید کرد: باید گفت آنها در خانه های خود هستند و منتظر دستور کسی هم نبوده و نخواهند بود.

وی ادامه داد: چراکه اگر تاکنون منتظر دستور تیلرسون و دولت آمریکا بودند امروز ما داعش را در بغداد و اربیل داشتیم.

وزیر امور خارجه تاکید کرد : خوشحالم که آنها هیچ گاه بجز دستور مرجعیت، به دستور کسی دیگر گوش ندادند و از خانه و کاشانه خود دفاع کردند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    0 0
    نمی دانم تصویری که مقامات امریکایی از جامعه عراق دارند چیست. منم دیروز کلی خندیدم و در دل خطاب به تیلزسون گفتم. امر دیگه ای باشه.
  • بی نام IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    1 0
    اقای ظریف لطفا منافع ملی را تعریف کنید