۰ نفر
۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰

طرح مکانیزه شدن صندوق های صدقات مدتی است در دستور کار قرار دارد از این رو به نظر می رسد دوران ریختن پول نقد به داخل صندوق ها به زودی به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرآنلاین، هر از چندی ماموران کمیته امداد برای خالی کردن محتویات صندوق های صدقات راهی خیابان ها می شوند. صندوق هایی که در گوشه گوشه شهر سر براورده اند تا شادمانی را برای گروهی از مردمانی که فقر چاشنی همیشگی زندگیشان است، ببرند. 

 درون صندوق های صدقات همواره رازی است که از پشت دیوارهای فلزی آن چندان روشن نیست. 

 برخی از کسانی که مسئولیت خالی کردن صندوق ها را عهده دارند، می گویند با فراهم شدن امکان پرداخت موبایلی صدقات و دیگر روش ها، رونق صندوق های سنتی کمرنگ تر از قبل خواهد شد.

بر اساس اعلام مسئولان کمیته امداد،  میزان مشارکت نیکوکاران در پرداخت صدقه طی سال ۹۵ از طریق صندوق های صدقات حدود ۲۷۰ میلیارد تومان ، روش های نوین حدود ۱۱ میلیارد تومان، مراکز نیکوکاری حدود شش میلیارد تومان و کمک های موردی نیز حدود پنج میلیارد تومان بوده است.

به گفته ذوالفقاری، معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد در سال گذشته هر یک از خیران روزانه ۱۰ تومان و ماهیانه ۳۰۰ تومان صدقه پرداخت کرده اند  این صندوق که در یکی از مناطق مرکزی تهران قرار دارد، حاوی انبوهی پول خرد به صورت سکه ای و چند قطعه ای اسکناس بود که توسط مسئولان مربوطه تخلیه شد تا برای تجمیع به مرکز اداره برده شود. 

 

 

 

 

35223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =