نیروگاه نکا گل سرسبد و مایه افتخار صنعت برق کشور است

معاون راهبری شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در بازدید از نیروگاه شهیدسلیمی نکا، ضمن تقدیر و تشکر از دلسوزی، تلاش و تعهد کارکنان نیروگاه، اظهار داشت: نیروگاه نکا با پشتوانه ای از نیروهای پرتلاش، متخصص و توانمند و حجم عظیم تولید برق، همیشه موجب مباهات بوده و نقش حیاتی در صنعت برق دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از نکا،مهندس عبدالرسول پيشاهنگ همچنين نيروي انساني را اصلي ترين سرمايه صنعت برق دانست و با تأكيد بر لزوم توجه مسئولان به رفع مشكلات معيشتي كاركنان، اظهار داشت: كاركنان صنعت برق انسانهايي خدوم، متعهد و دلسوز هستند و از صميم قلب و با جان و دل براي روشن نگهداشتن چراغ خانه هاي مردم تلاش ميكنند.

وي با تمجيد از خدمات كاركنان نيروگاهها، گفت: همه نيروگاه هاي قديمي و جديد كشور تابستان امسال را با آمادگي 99 درصد پشت سرنهادند كه اين سطح بالاي از آمادگي به خصوص در نيروگاه هاي با عمر بالا، بيانگر زحمات بيدريغ، توانمندي، تعهد و تخصص كاركنان زحمتكش نيروگاه هاست كه توانستند عليرغم دشواري شرايط و مشكلات موجود اقتصادي و تأمين قطعات، چنين موفقيتي را به ثبت برسانند.

مهندس پيشاهنگ در بخش ديگري از سخنان خود به بيان موفقيتهاي صنعت برق پرداخت و افزود: عليرغم توطئه ها، فشارها و تحريمهاي كور دشمنان، امروز صنعت برق با همت و تلاش كاركنان خود در حوزه هاي مختلف به مرز خودكفايي رسيده، بطوري كه بيش از 50 درصد واحدهاي نيروگاهي ساخت داخل هستند و ساير نيروگاهها نيز در بخش تأمين قطعات 95 درصد به داخل كشور متكي هستند.

معاون راهبري شركت مادر تخصصي توليد نيروي برق حرارتي در پايان به لزوم آمادگي بيشتر نيروگاهها جهت تأمين برق مورد نياز شبكه در تابستان آينده تأكيد كرد و گفت: با توجه به كاهش نزولات جوي در سال آبي جاري، همه واحدهاي نيروگاهي بايد براي افزايش آمادگي و كاهش خروجهاي اضطراري تلاش مضاعفي داشته باشند.

در ابتداي اين جلسه مهندس محسن نعمتي مديرعامل نيروگاه نكا با تشكر از حمايتها و حسن توجه مهندس پيشاهنگ، چشم انداز و هدف اصلي نيروگاه را توليد برق پايدار و استاندارد ارزيابي كرد و افزود: ما خود را در قبال مردم مسئول ميدانيم و سعي ما بر اين است كه با استفاده از همه ظرفيتهاي فني و تخصصي بتوانيم برق مورد نياز مردم را تأمين كنيم.

همچنين در اين جلسه گزارش مبسوطي از اقدامات و فعاليتهاي انجام شده و در دست اقدام نيروگاه در ارتباط با طرحها و پروژه هاي بهسازي، تعميرات و بهره برداري از واحدها، بازسازي و ساخت داخل قطعات، احداث آب شيرين كن، تعميرات نيمه اساسي واحد بخار سيكل تركيبي وLTE واحد دو گازي و چالشهاي پيش روي نيروگاه ارائه شد.
.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =