کمک یک میلیارد تومانی خیران به بقاع متبرکه بابلسر و فریدونکنار

رئیس اداره اوقاف بابلسر و فریدونکنار گفت: در هشت ماه نخست امسال یک میلیارد تومان توسط خیران در بقاع متبرکه بابلسر و فریدونکنار هزینه شد.

حجت الاسلام مهدی یوسف تبار در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در بابلسر با اشاره به سنت حسنه وقف و تاکید بر ترویج این امر پسندیده در روایات متعدد اظهار کرد: از آنجا که شهرستان های بابلسر و فریدونکناربه سبب شرایط گردشگرپذیری خود میزبان سالانه تعداد زیادی گردشگر از اقصی نقاط کشور میباشند به خودی خود بستر بازدید از موقوفه های فرهنگی در این شهرستانها محیاست .

وی با بیان اینکه سنت حسنه وقف سبب افزایش وحدت و کاهش معضلات اجتماعی می‌شود،گفت: اجرای سنت حسنه وقف سبب افزایش وحدت ، همبستگی اجتماعی و کاهش معضلات و بزه‌های اجتماعی می‌شود که هدایت مردم به سمت اجرای امور خیریه با نتایجی مطلوب همراه خواهد بود.
رئیس اداره اوقاف بابلسر و فریدونکنار تصریح کرد: در بخش فرهنگی که دامنه وسیع تری نسبت به سایر موضوعات خواهد داشت برگزاری برنامه های فرهنگی مناسبتی در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان های بابلسر و فریدونکنار شامل برنامه آرامش بهاری در ایام عیدنوروز، ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان و نشاط معنوی در ایام تابستان ، ساماندهی هیات امنای بقاع متبرکه ،مساجد و مراکز مذهبی شهرستان، برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم و اعزام برگزیدگان این مرحله به مسابقات استانی از جمله این برنامه ها است.
یوسف تبار از وجود 12بقعه در فریدونکنار و 10 بقعه متبرکه در بابلسر خبر داد و افزود: بقعه امام زاده ابراهیم شهرستان بابلسر و بقعه امام زاده قاسم روستای کاردگر محله فریدونکنار دو بقعه شاخص ما در سطح دو شهرستان می باشد.
وی با اشاره به وجود 152موقوفه در سطح دو شهرستان و وجود یک هزار و 100 رقبه اظهار کرد: در هشت ماه نخست امسال سه سند مالکیت 300هکتاری،230هکتاری و 105هکتاری صادر شد.
این مسئول احداث یک بقعه در امام زاده سیدمحمد فریدونکنار،تخصیص 120میلیون تومان جهت ساخت و ساز بقاع متبرکه ،تخصیص 30میلیون تومان به مسائل فرهنگی،اعزام 11روحانی مجرب از قم به بقاع متبرکه و بازسازی و احداث هفت بقاع متبرکه در سطح دو شهرستان را از جمله اقدامات اداره اوقاف دو شهرستان بابلسر و فریدونکنار دانست.
یوسف تبار با اعلام اینکه در هشت ماه نخست امسال یک میلیارد تومان توسط خیران در بقاع متبرکه دو شهرستان هزینه شد،گفت: در هشت ماه نخست امسال سه وقف جدید با مبلغ 500میلیون تومان ثبت شد.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =