۰ نفر
۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
زنگ خطر کم آبی بیخ گوش خرمدره

با برنامه ریزی مناسب و اصلاح شیوه‌های آبیاری برای برداشت بهینه از منابع آبی، می توان بحران آب را در خرمدره مدیریت کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ حجت محمدی،فرماندار خرمدره در چهاردهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان خرمدره گفت: باید با برنامه ریزی صحیح و تعامل جدی بین دستگاه های دولتی و بخش خصوصی، در جهت رفع مشکل کم آبی در شهرستان خرمدره، گام های موثری برداشته شود.
وی ادامه داد: خطر بحران آب در کشور و به تبع آن در شهرستان خرمدره حس می شود که اگر تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ نشود، ممکن است این موضوع به یک نگرانی جدی در جامعه تبدیل گردد که لازمه رهایی از این بحران، مدیریت مصرف بهینه آب است.
محمدی با بیان اینکه تنها بخشی از شهرستان خرمدره با کمبود آب مواجه است، تصریح کرد: عدم صرفه جویی در مصرف آب در حوزه کشاورزی، موجب بروز مشکلاتی در منطقه شده است که ضروری است با ارائه راه حل های جدی و همکاری سازمان جهاد کشاورزی در راستای حل این مشکلات در شهرستان خرمدره، تدابیر لازم صورت گیرد.
فرماندار شهرستان خرمدره با اشاره به اینکه استفاده بی‌رویه و غیر اصولی از آب در بخش کشاورزی، مشکلاتی را در خصوص منابع آبی منطقه به وجود آورده است، خاطر نشان کرد: در برخی موارد برخی اشخاص سودجو از آب شرب به عنوان آب کشاورزی استفاده می کنند که این عمل، امری خلاف قانون، شرع و انسانیت بوده و در صورت مشاهده با این افراد، برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =