فرمانده انتظامی استان گفت: استان اصفهان در زمینه آمار جانباختگان عابر پیاده و موتور سوارها در استان اصفهان در کشور رتبه نخست را داردجمع آمار جانباختگان موتور سیکلت و جان باختگان عابر پیاده در کشور زیر 50 درصد است اما در اصفهان این آمار بالای 70 درصد است.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری خبرآنلاین، سردار مهدی معصوم بیگی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه استان اصفهان در زمینه آمار جانباختگان عابر پیاده و موتور سوارها در کشور رتبه نخست را دارد، اظهار داشت: جمع آمار جانباختگان موتور سیکلت و جان باختگان عابر پیاده در کشور زیر 50 درصد است اما در اصفهان این آمار بالای 70 درصد است، این آمار زیبنده استان اصفهان نیست.

وی در ادامه پیرامون ارائه گزارش عملکرد 8 ماه گذشته نیروی انتظامی اظهار داشت: در سال جاری قتل 21 درصد کاهش یافته است، در سرقت مسلحانه با کنترل‌های انجام شده 40 درصد، در آدم‌ربایی 46 درصد، سرقت مغازه 13 درصد و سرقت خودرو 2 درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در مورد آمارهای افزایشی جرم در مدت مشابه افزود : جرم سرقت موتور سیکلت 8 درصد، سرقت وسایل داخل خودرو 6 درصد و جیب قاپی 8 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به دستگیری 120 مورد باند سرقت در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: 20 در صد کشف عملی جرم به روش آزمایشگاهی افزایش مشاهده می‌شود که نشان می‌دهد نیروی انتظامی کشف جرم را با جدیت دنبال می‌کند.

وی بازگرداندن اموال به سرقت رفته به مال باختگان را رویکرد نیروی انتظامی اصفهان دانست و ادامه داد: هدف گذاری انجام شده تا بتوانیم اموال مردم را به آنها برگردانیم. 87 میلیارد تومان اموال مردم از سارقان بازپس گرفته و به مردم بازگردانده شده است.

سردار معصوم‌بیگی از دستگیری بزرگترین کلاهبردار سال جاری خبرداد و گفت: این کلاهبردار که در واردات پوشاک شرکت می‌کرد در یکی از استان‌های شمالی دستگیر شد، تاکنون40 شاکی و یک میلیارد و 200 میلیون تومان شکایت از او ثبت شده و شاکیان دیگر نیز می‌توانند برای اعلام شکایت خود به نیروی انتظامی مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان برخورد ویژه با دانه درشت‌ها را سیاست فرماندهی انتظامی استان دانست و بیان کرد: در حوزه فضای مجازی شناسایی سایت‌های مجرمانه 32 درصد رشد را شاهد هستیم و نیروی انتظامی بر این حوزه نظارت دارد. پیام نیروی انتظامی این است که خانواده بیشتر بر فضای مجازی مدیریت داشته باشند. در این زمینه توان کشف جرایم سایبری با رشد 48 درصد روبه‌رو بوده است.

وی پیرامون عملکرد نیروی انتظامی در حوزه مواد مخدر گفت: 110 باند تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و با آنها برخورد شد، طرح‌های امنیت محله محور و پاک سازی فضاهای آلوده به مواد مخدر 30 درصد افزایش داشته است.

سردار معصوم‌بیگی با بیان اینکه طرح "ذوالفقار 4" مربوط به برخورد با خورده فروشان مواد مخدر است، ادامه داد: 20 تن مواد مخدر در 8 ماه گذشته در استان اصفهان کشف شد و با توجه به مرکزی بودن استان این آمار خوبی است که نشان از اشراف اطلاعاتی نیروی انتظامی استان دارد.

آمار جانباختگان تصادف موتور سیکلت در اصفهان بیش از میانگین کشوری است

وی افزود: در حوزه راهور باید این نکته را مد نظر داشت که تا پایان آذر ماه فرصت برای بخشودگی جرایم مازاد رانندگی ادامه دارد. نیروی انتظامی راهکاری مردمی برای نظارت بر عملکرد مجموعه خود دارد که به شماره 197 مشهور است.

وی با تبریک روز جهانی معلول اظهار داشت: از این پس حقوق معلولان به صورت جدی‌تر پیگیری می‌شود و حساسیت حداکثری نسبت به این امر انجام خواهد شد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =