۰ نفر
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۸
ورزش زنان خوزستان و لزوم فرهنگسازی

همشهری خوزستان نوشت: با توجه به تاثیر زنان در جامعه، سلامت جسمی و روحی آنان بسیار مهم است. از طرفی، مشکلات زیست‌محیطی طی سال‌های اخیر در خوزستان، در افزایش بیماری‌هایی همچون آسم تاثیرگذار بوده است. شماری از بیماری‌ها مانند ام اس در خوزستان بین زنان آمار بالاتری دارند...

با توجه به تاثیر زنان در جامعه، سلامت جسمی و روحی آنان بسیار مهم است. از طرفی، مشکلات زیست‌محیطی طی سال‌های اخیر در خوزستان، در افزایش بیماری‌هایی همچون آسم تاثیرگذار بوده است. شماری از بیماری‌ها مانند ام اس در خوزستان بین زنان آمار بالاتری دارند.

طی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اهواز، در شهریور سال جاری در خوزستان 2 هزار و 212 نفر مبتلا به ام اس شناسایی شدند که 60 درصد این آمار را زنان تشکیل می‌دادند. این بیماری که جزو بیماری‌های سیستم عصبی است، زنگ خطری برای توجه به سلامت زنان خوزستان است، چراکه به گفته مسئولان مربوط، هر هفته یک نفر در خوزستان به این بیماری مبتلا می‌شود.
بیماری کبد چرب نیز از بیماری‌های جسمی است که از کم‌تحرکی، خوردن غذاهای چرب و رعایت نکردن نکات تغذیه‌ای ایجاد می‌شود و بیشتر مبتلایان آن زنان کم‌تحرک هستند.

 با توجه به در معرض خطر بودن سلامت زنان خوزستان و درصد ابتلای بیشتر آنان به بیماری‌های مختلف، لازم است به پیشگیری و درمان بیماری‌ها با استفاده از روش‌های سالم و طبیعی پرداخت. یکی از عواملی که می‌تواند در سلامت زنان خوزستان کارساز باشد ورزش است. در خوزستان دختران، زنان شاغل و خانه‌دار اهمیت ورزش را آن‌طور که باید نمی‌دانند و از طرفی امکانات لازم برای ورزش کردن زنان چندان مهیا نیست. این در حالی است که بخش‌های دولتی و خصوصی می‌توانند سهم عمده‌ای در تبلیغات برای برجسته ساختن این پیام داشته باشند: «ورزش بانوان برابر است با حفظ سلامتی جامعه».

این سوال پیش می‌آید که چرا برای نهادینه کردن ورزش بین زنان فرهنگسازی صورت نمی‌گیرد و بین رسانه‌ها برای این کار یک بسیج همگانی نمی‌بینیم؟ شاید چون هنوز اهمیت آن برای شهروندان آشکار نشده است.

بسیاری از زنان برای رسیدن به تناسب اندام به جای ورزش، تنها از رژیم‌های غذایی سخت و سنگین استفاده می‌کنند و سلامت خود را به خطر می‌اندازند. اگر زنان بدانند که ورزش و تحرک به همان اندازه زیبایی اهمیت دارد، برای ورزش نیز وقت و هزینه خواهند کرد تا از سلامت جسمی و روحی برخوردار شوند.

انتظار می‌رود علاوه بر رسانه‌ها، ارگان‌های مسئول استان نیز برای فرهنگسازی و آگاهی‌رسانی این مهم برنامه‌هایی تدوین کنند و اقدام‌هایی انجام دهند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =