بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در نیمه نخست سال جاری اردبیل هشتمین استان کشور در جذب گردشگر شده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ کریم حاجی‌زاده در حاشیه بازدید از بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی گفت: استان اردبیل رتبه نخست منطقه و رتبه هشتم کشوری را در جذب گردشگران به خود اختصاص داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به سفر دو میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر در نیمه نخست سال به این استان، متذکر شد: اردبیل توانسته در سال‌های اخیر به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل شده و به ویژه یکی از مقاصد اصلی سفر در فصل تابستان باشد.

حاجی‌زاده با تأکید به اینکه این استان جاذبه‌های متعدد گردشگری، تاریخی، باستانی و فرهنگی را دارد، اضافه کرد: آنچه به عنوان قابلیت اصلی استان مورد تأکید است، تراکم جاذبه‌ها در تمامی ۱۰ شهرستان آن است.

وی متذکر شد: از جمله جاذبه‌های شاخصی که در تابستان امسال مورد بازدید گردشگران قرار گرفت، بقعه ثبت جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، بازار تاریخی اردبیل، جمعه مسجد، منطقه نمونه گردشگری شورابیل، آب‌های گرم درمانی سرعین، پل معلق مشگین شهر و جاذبه‌های طبیعی آن است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: همه‌ساله در فصل تابستان بیش از سایر فصول استان اردبیل شاهد حضور مسافران و گردشگران بوده و با این وجود گردشگری اردبیل محدود به فصل خاصی نیست.

به گفته حاجی‌زاده گردشگری زمستانی این استان نیز از تنوع و زیبایی کم‌نظیری برخوردار است که از هم اینک زیرساخت‌های آن برای حضور مسافران آماده‌سازی می‌شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =