۰ نفر
۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۵
سفرایی برای تمرین مشت‌زنی

نشریه روسی ار ب کا در مقاله ای به بررسی هویت نامزدان سفارت روسیه و آمریکا در کشور مقابل پرداخته است.


به گزارش خبرآنلاین به نقل از روزنامه تجاری "ار ب کا"، گفته مي‌شود هانتسمن نامزد سفارت آمریکا در روسيه خودش شخصاً از روسيه انتقاد نکرده است.

اولمان مشاور ارشد شورای آتلانتیک به "ار ب کا" گفت هانتسمن در شورای آتلانتیک به عنوان یک مدیر اقدام می‌کند و به هیچ وجه بر دستور کار تحلیلی و اطلاعاتی شورا اعمال نفوذ نکرده است.

میخاییل ترویتسکی رئیس انستیتوی روابط و مدیریت بین‌المللی دانشگاه دولتی روابط بین‌المللی مسکو قبول می‌کند که هانتسمن "بوروکرات انعطاف پذیر"ی است که می‌تواند با دستور کار جاری هماهنگ شده و از خط ترامپ پیروی کند. یعنی "اگر لازم باشد او چون هر دیپلمات می‌تواند موضع تند پیشه کند. امروز ترامپ نمی‌تواند به خود اجازه دهد فردی را به سمت سفیر انتصاب کند که به روسيه علاقه خاص داشته یا در مورد آن به شکل مثبت اظهار نظر می‌کند".

آناتولی آنتونوف معاون وزیر امور خارجه روسيه هم که در نظر است عازم واشنگتن شود به کرات از سیاست واشنگتن و بطور اخص مقاصد آن در بخش پدافند ضد موشکی انتقاد کرده است. آنتونوف دیپلمات باسابقه بوده و فعالیت در وزارت امور خارجه را در دوران شوروی آغاز کرده است. ترویتسکی می‌گوید آنتونوف هم مانند هانتسمن یک شخص واقع بین است و "می‌تواند در شرایط بغرنج به نتیجه نایل شود".

ایوان تسوتکوف دانشیار کرسی مطالعات آمریکایی دانشگاه دولتی سنت پطرزبورگ می‌گوید نامزدی هانتسمن و آنتونوف در شرایط کنونی روابط دو کشور کاملاً مناسب بنظر می‌رسد. هر دوی آنها "نه برای عادی سازی روابط بلکه برای "دوام آوردن در برابر ضربه" در شرایط رویارویی سخت انتخاب شده‌اند. تاریخ نشان می‌دهد وقتی دو طرف قصد همکاری سازنده دارند افراد سختگیر را به سمت سفیر انتصاب نمی‌کنند".

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =