۰ نفر
۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۵

دنیای اقتصاد نوشت:

عضو شورای شهر تهران نسبت به گسترش ساخت‌وسازهای غیرمجاز اما هدایت شده در شهرهای اطراف پایتخت هشدار داد. در سال‌های اخیر مسوولان شهرهای واقع در حریم تهران با اقدام مشابه مدیریت شهری پایتخت، عمده منابع مالی برای اداره شهر خود را به فروش تراکم، تغییر کاربری و صدور مجوز ساخت‌وسازهای مغایر با طرح جامع اختصاص داده‌اند.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با ابراز نگرانی از این روند اظهار کرد: در حال حاضر حریم شهر تهران 10 برابر خود شهر است این در حالی است که افزایش جمعیت در 57 شهر اقماری تهران تاثیر مستقیمی در کاهش سرانه‌های شهر تهران داشته است.
محمدسالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر شهرهای اقماری مسابقه کسب درآمد از محل فروش حریم گذاشته‌اند و بخش زیادی از منابع اداره شهر خود را از محل فروش حریم کسب می‌کنند. او با اشاره به تخلف مدیران شهرهای اقماری در صدور مجوزهای غیرمجاز تصریح کرد: جالب اینجا است که با پر شدن ظرفیت طرح‌هادی این شهرها و عدم صدور پروانه ساخت و ساز در حریم، مسوولان این شهرها مردم را راهنمایی می‌کنند تا ساخت و ساز بدون مجوز انجام دهند و از این طریق بتوانند در کمیسیون‌های ماده 100 چند برابر کسب درآمد داشته باشند و شهر را از محل فروش حریم اداره کنند.

 

17302



برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    2 0
    تهران رو با ساخت وساز بی رویه وفروش تراکم برای درامد زایی نابود کردین شهرداری با گرفتن پول به خصوص در بالای شهر در یک کوچه 6یا 8متری اجازه احداث 10 طبقه به بالا رو هم میده فکر انفجار جمعیتی وسلب آسایش مردم رو بکنید
  • سیا IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    2 0
    کلا همه چیز را دارند میفروشند تا پول دربیارند ، وقتی هر سازمان یا ارگان دولتی از 14 سال پیش موظف شد بخشی از هزینه هایش را خودش از جیب مردم مالیت دهنده کشور کسب کند، همه ارگانها و وزارتخانه ها و ... مشغول تجارت و دلالی شدن، همین مازندران و گیلان چوب حراج به زمینهای کشاورزی زدند تا توش ویلا بسازند، و هر جای دیگر هم بروید همینطور است.
  • رضا RO ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    7 0
    بابا حریم مملکت رو میفروشن تهران که هیچه