یکی از مراجع عظام تقلید گفت: ویرانه نشان دادن و سیاه نمایی جنگ روانی دشمن است که نباید تسلیم آن شویم، دشمنان به وسیله رسانه های خود از لندن و آمریکا سیاه نمایی می کنند که کسی از داخل نباید به آن ها کمک کند، بسیاری از این مسائل دروغ و تهمت است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‎الله مکارم شیرازی، ایشان در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، یکی از حربه های دشمن را به راه انداختن جنگ روانی دانستند و فرمودند: گاهی خطر جنگ روانی از جنگ نظامی بیشتر است و یک جامعه را بدبین و مأیوس می کند و سبب ایجاد اختلاف می شود.
وی افزود: ابزار جنگ روانی رسانه ها به ویژه فضای مجازی است، در جنگ روانی از حربه دروغ و تهمت استفاده می کنند و هر روز درباره اشخاص و نهادها دروغ می گویند، روزی نیست که انسان دروغی نشود و با این کار می خواهد ایجاد بدبینی بین افراد کنند.
این مرجع تقلید با بیان این که فضای مجازی ابزاری برای پخش این دروغ ها شده است، اظهار داشتند: جالب این است که وقتی کذب دروغ ها روشن می شود برخی از رو نمی روند و کار خود تکرار می‌کنند چون دنبال حق و حقیقت نیستند.
ایشان هدف از دروغ و اتهام نسبت به اقشار جامعه را ایجاد بدبینی و اختلاف دانست و ادامه دادند: از دیگر ابزار جنگ روانی سیاه نمایی کردن است که کشور را مانند یک ویرانه معرفی می کنند، ویرانه معرفی کردن کشور بی انصافی است.
آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که مأیوس کردن مردم با سیاه نمایی کاری غلط است، ابراز داشتند: کارهای زیادی شده که آن ها هم باید دیده شوند، امروز در عرصه های گوناگون نسبت به گذشته پیشرفت کرده ایم که قابل مقایسه نیست، زمین های زیادی زیر کشت رفته، سدهای فراوانی ساخته شده، دانشگاه ها توسعه بسیار پیدا کرده، تعداد بیمارستان ها نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست، جاده های فراوان و رساندن آب و برق و گاز به همه شهرها و اکثر روستاها اینها قابل انکار نیست.
وی افزود: نامه ای در چند صفحۀ طولانی به رهبر انقلاب نوشته بودند که جز سیاه نمایی در آن نبود، کشور را یک ویرانه به تمام معنا معرفی کرده بود، اینها بی انصافی است و مایۀ بدبینی و یأس مردم می شود.
این مرجع تقلید با اشاره به امنیت بسیار بالای کشور و پیشرفت های دفاعی عنوان کردند: امنیت ایران در دنیا کم نظیر است، خوشبختانه قدرت دفاعی ما روز به روز بیشتر می شود که اگر نبود معلوم نمی‌شد که دشمن با ایران اسلامی چه می کرد؛ بنابراین سیاه نمایی افتخار نیست و اگر کسی نقد می‌کند باید راه حل هم ارائه دهد.
ایشان خاطرنشان کردند: نباید فراموش کنیم کشور در شرایطی به پیش می رود که قدرتمندترین دولت‌ها با انقلاب اسلامی مقابله و مبارزه می کنند اما در برابر آن ها ایستاده ایم؛ نقد کردن به صورت سیاه نمایی و ویرانه نشان دادن مملکت درست نیست.
به گفته وی، ویرانه نشان دادن و سیاه نمایی جنگ روانی دشمن است که نباید تسلیم آن شویم، دشمنان به وسیله رسانه های خود از لندن و آمریکا سیاه نمایی می کنند که کسی از داخل نباید به آن ها کمک کند، بسیاری از این مسائل دروغ و تهمت است؛ بنابراین جنگ روانی مسأله ای خطرناک و باید مراقب باشیم.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که فضای مجازی باید اصلاح شود، گفتند: نباید اجازه داد هرکس از فضای مجازی برای تخریب اشخاص و نهادها استفاده کند، باید برنامه ریزی شود تا مردم از منافع فضای مجازی بهره مند شوند اما از زیان های خطرناک آن در امان بمانند.
ایشان افزودند: نباید این فضا ابزار دست دشمن و افراد فاسد و مفسد برای سیاه نمایی، تهمت، افترا و دروغ شود، مردم هم تا چیزی در فضای مجازی می بینند فورا باور نکنند، باید بیدار و هوشیار بوده و تسلیم نقشه های دشمن نشویم تا بتوانیم در این دنیای پرغوغا که دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب کمرهمت بسته اند به پیشرفت های خود ادامه دهیم.
2327

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737025

برچسب‌ها