امام جمعه تهران تاکید کرد:سردار قاسم سلیمانی گفت از داعش انتقام می گیریم که جای تشکر دارد. هر زمان سپاه گفت که انتقام می گیریم دشمن بداند که انتقام سختی از آن ها خواهیم گرفت.

به گزارش خبرآنلاین آیت الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته، با اشاره به اینکه جان یک کالا است که نباید آن را به شیطان فروخت؛ اظهار داشت : بازنده سرمایه آن هایی هستند که این سرمایه (جان) را در ازای آخرت معامله کنند ؛ در دنیا به قیمت ارزان می فروشند.

وی با اشاره به اهمیت معامله جان با خدا برای رسیدن به سعادت؛ افزود: برخی عمر خود را به خدا می فروشند و برنده نهایی این ها هستند. کسی که به دنبال معامله با خداست، باید توان جهاد در راه حق و ایمان به خدا داشته باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: گذشت از شهوت، غضب، جان و غیره همه نشان از ایمان صادقانه است و اگر با خدا معامله کنیم ابدیت را خواهیم خرید.

وی با بیان شهادت امام جواد (ع) گفت: امام جواد جوانترین امام شیعه بود که در سن 25 سالگی به شهادت رسید و در این مدت کوتاهی این امام بار امامت را به دوش کشید که امید است همه ما تاسی به این امام بزرگ و راه امام جواد (ع) را ادامه ددهیم.

آیت الله خاتمی با اشاره به شهادت شهید حججی اظهار داشت: کشورمان خون پاک این شهید را دید و باران رحمت بارید و کشور روح شهادت گرفت.

**اهم اظهارات خطیب موقت نماز جمعه تهران به نقل از خبرگزاری ها از این قرار است:

* شهید حججی از رویش های انقلاب است. کسانی (از انقلاب) بریدند اما عده ای هم راه شهدا را ادامه دادند. شهادت شهید حججی این پیام را داد که نسل دوم و سوم انقلاب در دفاع از انقلاب پرانگیزه اند و از نسل اول پر انگیزه تر نباشند همانند آن ها هستند.

* این همه آوازه ای که شهید حججی شهدای مدافع حرم دارند به برکت اخلاص آن هاست و اگر مخلص نبودند هدیه شهادت به آن ها داده نمی شد.

* از فرماندهان سپاه تشکر می کنم. سردار قاسم سلیمانی گفت از داعش انتقام می گیریم که جای تشکر دارد. هر زمان سپاه گفت که انتقام می گیریم دشمن بداند که انتقام سختی از آن ها خواهیم گرفت.

* انتقام از تروریست های تکفیری، نزدیک است.

* داعش مفسد فی الارض، محارب با خدا و رسول اند. داعشی‌ها ناصبی اند و قلع و قمع این‌ها واجب است. شمری که شهید حججی را به شهادت رساند امیدوارم به زودی به هلاکت برسد.

* لعنت بر داعش که از نام اسلام سوء استفاده می کند.

* خون های پاک شهدا سرمایه نفیس این کشور است که کمترین توهین به این خون های پاک شرکت در جنایات داعش است.
صاحبان رسانه مراقب خطوط قرمز باشند.

* هیچ یک از متدینین در کشور ما اوپوزیسیون نیستند

* کابینه دوازهم در مجلس در حال بررسی است و تا کنون نسبتا نقدها و گفتگوهای سازنده ای در مجلس انجام شده و ان‌شاء‌الله به زودی شکل می گیرد.

* (خطاب به وزرایی که در مجلس رای اعتماد خواهند گرفت) قدرت خود را در خدمت دین و سازندگی در کشور به کارگیرید عرصه کلان خدمت را در اختیار شما قرار می گیرد، پس خدمت کنید، جناح مدار و حزب مدار نباشید بلکه خدمت مدار باشید. اینکه عرصه خدمت در اختیار شما قرار گرفته نعمت الهی است.

* متدینین را نرانید و به اینها تندرو و افراطی نگویید؛ چرا که روز حادثه همین ها به کار می آیند . انتخابات آزاد انتخاباتی است که در حین انتخابات و بعد از انتخابات باید در آن آزادی باشد و فردی نباید به دلیل رای دادن به کسی از خدمت کنار گذاشته شود.

* فتنه خط قرمز است ، از حامیان فتنه در پست های کلیدی استفاده نکنید.

* دولت ، دولت مشروع است، همه دولت های بعد از انقلاب با تنفیض رهبری مشروع هستند و همه ما وظیفه حمایت ناصحانه از هرسه قوه را داریم.

* اپوزیسیون دولت در جمهوری اسلامی ایران جایی ندارد و هیچ یک از متدینین در کشور ما اپوزیسیون نیستند.

* شیعه کشی و مسلمان کشی در افغانستان و در هر جای دیگر دنیا را محکوم می‌کنیم. چه شیعه کشی باشد و چه سنی کشی و قصه ای که در افغانستان اتفاق افتاد جگر هر مسلمانی را سوزاند.

* مسئله جنایات نژاد پرستانه در آمریکا را حتما در رسانه‌ها شنیدید که نژادپرستان کشتند و غارت کردند و از همه عجیب تر اینکه رئیس‌جمهور آمریکا که باید حافظ منافع مردم باشد این موضوع را محکوم نکرده است.اگر این زیرپا گذاشتن حقوق بشر نیست ، پس چیست؟ آمریکا در خط مقدم زیرپا گذاشتن حقوق بشر است.

* اخیرا نیز دیدیم که داعشی که آن‌ها خود پرورش دادند در اسپانیا جنایت کرد و هنوز هم می گوییم که شهید حججی را آمریکایی ها کشتند و آن‌ها آن منطقه را بمباران کردند. اگر بشریت می خواهد از این بلا رها شود باید به دولت هایشان فشار بیاورند که از حمایت از داعش دست بردارند.

* انتخاب اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام به ویژه آیت‌الله شاهرودی را تبریک می گویم.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =