شهرداری منطقه یک در راستای رفع مشکلات مردم از جمله احداث پارکینگ طبقاتی در اطراف ایستگاه مترو قیطریه برای کاهش ترافیک خودروها و همچنین جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در محله ولنجک برنامه‌ریزی کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلسه بررسی محلات شمال تهران از جمله محله قیطریه واقع در منطقه 1 با حضور شورایاران، مدیران شهری محلی و کمیته نظارت شورای شهر تهران برگزار شد. در این جلسه اعلام شد به منظور نشت فاضلاب از دیواره بلوار کاوه (دیوار سنگی) حدفاصل بلوار اندرزگو و سبحان اقداماتی در حال انجام است.
همچنین بیان شد احداث بوستان و فضای سبز در سطح محله و ساماندهی مشاغل مزاحم و عاملان سد معبر اعم از واحدهای مکانیکی اتومبیل، دست فروشان میوه و ... به ویژه در محدوده های پل رومی، بلوار اندرزگو، بلوار کاوه سایر مواردی است که در حوزه خدمات شهری پیگیری می شود.
در این نشست اعضاء شورایاری محله قیطریه پیشنهاداتی را در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک مطرح کردند که از آن جمله می توان به ساماندهی ترافیکی در سطح محله به ویژه در خیابان قیطریه، احداث پارکینگ طبقاتی در حوالی ایستگاه مترو قیطریه ،لکه گیری و ترمیم روکش آسفالت معابر سطح محله به ویژه کوچه شهید بیگلری و مکانیزه کردن پل عابر پیاده واقع در تقاطع اندرزگو و بلوار کاوه اشاره کرد.
همچنین در حوزه فرهنگی و اجتماعی محله نیز امکان احداث مجموعه های تفریحی، فرهنگی و ورزشی چند منظوره به منظور بهره برداری جوانان، احداث مسجد و حسینیه با توجه به ناکافی بودن تعداد مساجد موجود در سطح محله و تجهیز سرای محله به امکاناتی نظیر خانه کودک و خانه ورزش عنوان شد که تمامی این موارد در دست بررسی است.

بررسی مشکلات محله ولنجک
محله ولنجک در شمال تهران نیز دارای مشکلاتی است. در نشست بررسی مشکلات این محله مواردی از جمله نظارت مستمر بر نحوه مراقبت و آبیاری فضای سبز موجود، نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی، افزایش تعداد مخازن زباله در سطح محله و برنامه ریزی جهت آموزش و فرهنگ سازی در راستای تفکیک و بازیافت زباله از مبدأ، جمع آوری و ساماندهی سگ های ولگرد و امکان نصب بیلبوردهای تبلیغاتی به منظور انجام امور فرهنگی و اجتماعی در سطح محله بررسی شد.
همچنین در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک محله ولنجک نیز پیشنهادهایی از سوی شورایاران مطرح شده که عبارتند از تخصیص خط مینی بوس از خیابان البرز یک تا میدان تجریش، ساماندهی ترافیکی خیابان عدالت، ورودی تله کابین توچال، اصلاح هندسی میدان یاسمن به منظور پیشگیری از وقوع تصادفات، امکان نوسازی و افزایش تعداد اتوبوسهای مسیر بلوار دانشجو تا میدان تجریش که این موارد در دست پیگیری است.


46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =