۰ نفر
۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۷

وزیر نیرو جزئیاتی از آخرین وضعیت بحران آب و خشکسالی بی‎سابقه در ۵۰ سال اخیر را تشریح کرد و گفت: با شرایط جغرافیایی کشور استفاده از واژه بحران آبی، چندان هم نابجا نیست.

رضا اردکانیان در برنامه نگاه یک با بیان اینکه استفاده از واژه بحران برای وضعیت آبی کشور نابجا نیست افزود: واقعیت قابل بیان این است که از حیث میزان بارش در وضعیت چندان متفاوتی با شرایط اقلیمی خود نیستیم، زیرا کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشکی قرار دارد. 

اردکانیان با بیان اینکه بحث برق فوق العاده حساس و زیربنای اصلی توسعه کشور است افزود: از نظر تولید قدرت نخست منطقه و قدرت چهاردهم دنیا اما نیازمند سرمایه گذاری برای نگهداری سیستم و پاسخگویی رشد مصرف برق هستیم.

وی با اشاره به اینکه کشور گرفتار بدمصرفی برق است گفت: در آینده توان پاسخگویی به مصرف برق را در این اساس نداریم و تابستان امسال نیز میزان تولید و مصرف برق سر به سر بود.

وزیر نیرو افزود: هزار میلیارد تومان برای ساخت نیروگاه هزینه می کنیم تا فقط در زمان پیک مصرف که حدود 200 ساعت است برق تولید کند.

اردکانیان گفت: تلاش می کنیم رشد مصرف برق با رشد تولید در کشور متناسب شود.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه های بخش خصوصی جزو اولویت های ما در صنعت برق است افزود: اکنون نیز در حالی که بخشی از آنها مطالبات زیادی از دولت دارند اما به کار خود به جد ادامه می دهند.

وزیر نیرو گفت: در جایی که امکان جذب سرمایه گذاری های خارجی نیز وجود دارد از آن استفاده می کنیم.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =