۰ نفر
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵
لزوم پندپذیری دولت از رهبری

محمدتقی رهبر*

مسئله مطرح شده در خصوص روابط خارجی از طرف رهبری در روز تنفیذ کاملا برگرفته از قران کریم است؛ وقتی که خداوند در قرآن، امت پیامبر را توصیف می کند و می فرماید: در برابر دشمن سختند و در مقابل دوست مهربان. نصایح رهبری به دولت، درست برگرفته از سیاست قرآنی است همانطوری که سیره ائمه ما مطرح کرده اند.

باید رئیس جمهور به این توصیه‌ها که بی جهت نیستند، عمل نماید. نقطه ضعف هایی در عملکرد گذشته دولت بوده که آقا با توجه به آنها توصیه‎هایی به دولت می کنند؛ مثلا ایشان روزی به منتقدین می گفتند "بی سواد" اما عده ای از این منتقدان اساتید و کارشناسان با سواد، متخصص و دلسوزی بودند و اظهاراتی می کردند که برخورد خوبی با آنها نمی شد؛ مثلا از واژه "آخوندهای تریبون به دست" استفاده می کردند که این موضع گیری‎ها نیز واقعا زیبا نبود. حاکمیت به فرموده امیرالمونین باید صعه صدر داشته باشد.

حضرت امام تعبیری درباره دشمن دارند، که می فرمایند: دشمن مثل سگ است؛ اگر در مقابل این سگ بایستی می رود، اگر فرار کردی دنبالت می کند! این تعبیر رهبری در توصیه به دولت نیز درست است که در مقابل دشمن باید محکم بایستیم. باید در مقابل زورگویی‎ها، نقض کنندگان برجام و تحریم کنندگان که هر روز برنامه ای جدید پیاده می کنند، ایستاد. باید ببینیم برجام فرجامی دارد یا خیر!

فرمایشات مقام معظم رهبری در تنفیذ حکم ریاست جمهوری به حجت الاسلام حسن روحانی باید نصب العین دولت باشد و مشکلات گذشته تصحیح شود؛ در مقابل مردم مهربان باشند و با در مواجهه با منتقدین انتقادپذیر و در رویارویی با دشمن استوار باشد. اینها شرط حمایت همه ملت از دولت است.

*نماینده ادوار پیشین مجلس و عضو جامعه روحانیت مبارز

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =