ایرنا به نقل از مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک نوشت: این صندوق آمادگی دارد از واحدهای صنعتی یا صنفی در زمینه تولید نوشت افزار و لوازم التحریر ایرانی با ارائه ضمانتنامه حمایت کند.

محمدحسین مقیسه گفت: زمینه برای فعالیت واحدهای تولیدی در زمینه نوشت افزار و لوازم التحریر تولید داخل مناسب است و در این زمینه سرمایه گذاران می توانند از فرصت موجود استفاده کنند.

وی افزود: طبق آمار، اکنون سهم بالایی از بازار لوازم التحریر تولیدات خارجی است که این موضوع سبب می شود اهمیت بیشتری به تولیدات داخلی داشته باشیم.
مقیسه تاکید کرد: تولید نوشت افزار و لوازم التحریر ایرانی یک حرکت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است که همه دستگاهها باید از آن حمایت کنند.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: خرید کالای ایرانی باید در جامعه ترویج شود که این امر موجب می شود زمینه رشد تولید نوشت افزار داخلی فراهم و جامعه از نظر فرهنگی دچارمشکل نشود.
مقیسه بیان داشت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک آمادگی دارد تا در نشستی با تولیدکنندگان داخلی نوشت افزار، زمینه های خدمات این صندوق را تشریح و حمایت های لازم را از این صنعت انجام دهد.
وی ادامه داد: بطور عمومی، واحدهای کوچک در زمان دریافت تسهیلات، برای تامین وثیقه مورد نیاز سیستم بانکی دچار مشکل می شوند و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با ارائه ضمانت نامه که کارکرد وثیقه برای بانک دارد، مشکل واحد صنعتی را حل می کند.
مقیسه یادآور شد: وثیقه های دریافتی از واحدهای کوچک در این صندوق برای صدور ضمانتنامه بسیار سهل تر از نظام بانکی است و همچنین با فرآیند الکترونیکی شدن صدور ضمانتنامه، صنعتگران از سراسر کشور بدون مراجعه می توانند ضمانتنامه دریافت کنند.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک افزود: این صندوق با همه بانک های دولتی و خصوصی و موسسات مالی دارای مجوز (به غیر از بانک صادرات) تفاهمنامه همکاری دارد و این کار سبب تسهیل امور فعالان صنعتی شده است.
به گزاش ایرنا، این مقام مسئول پیشتر در گفت و گویی گفته بود، پیشنهادهایی برای افزایش سرمایه صندوق در برنامه ششم توسعه ارائه شده، اما این پیشنهادها حذف شد.
وی تاکید کرد: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک نیازمند ارائه کمک از سوی دولت و مجلس است تا به بهترین نحو به اجرای نقش خود در رونق تولید و خروج از رکود بپردازد.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =