با وجود اظهارات ظفرمندانه ژنرال سوری، کارشناسان نظامی روس درباره ابعاد عملیات تهاجمی ارتش سوریه تردید دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین روزنامه ماسکوفسکی کمسمولتس در گزارشی به قلم الکساندر استپانوف نوشته است: ژنرال علی عبدالله ایوب رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد که روز 8 اکتبر عملیات تهاجمی گسترده نیروهای دولتی شروع شده است که البته اهداف مشخص این عملیات فاش نشده است.

به تعبیر نویسنده، نیروهای مسلح سوریه بالاخره به کاری پرداخته اند که همه طی یک هفته گذشته منتظر آن بودند. با وجود اظهارات ظفرمندانه ژنرال سوری، کارشناسان نظامی روس درباره ابعاد عملیات تهاجمی ارتش سوریه تردید دارند. میخاییل خوداریونوک کارشناس نظامی خاطرنشان کرد که ارتش سوریه، ارتشی است که همیشه شکست خورده و مزه پیروزی های نظامی را نچشیده است. کمبود نیروی انسانی و دشوار بودن جنگ در شرایط شهری از جمله عوامل منفی به حساب می آید.

نویسنده در ادامه یادآور می شود که افسران ارتش سوریه عمدتاً علوی هستند و سربازان اهل سنت. این در حالیست که ضربات نیروی هوایی روسیه روحیه ارتش سوریه را تقویت کرده است ولی معلوم نیست این تأثیر مثبت تا چه زمانی کار خواهد کرد. همچنین هماهنگی عملیات ارتش سوریه، دسته های حزب الله و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران قابل بحث است.

در این میان جنگنده های سوخوی-25 روسی در پشتیبانی از نیروهای در حال تهاجم شرکت خواهند کرد ولی باید با احتیاط اقدام کنند تا به غیر نظامیان ضربه نزنند. ویکتور موراخوفسکی کارشناس نظامی اعتقاد دارد که دو شهر حمص و حماه هدف اساسی تهاجم نیروهای دولتی هستند زیرا ارتش دمشق با گرفتن این شهرها مواضع خود را به طور چشمگیری بهبود خواهد بخشید و بعد از آن می تواند تمام قسمت غربی توسعه یافته کشور را به تصرف خود در آورد. این کارشناس شرکت نیروی هوایی روسیه در حمایت از نیروهای سوری را بعید می داند زیرا در این زمینه هماهنگی بسیار دقیقی لازم است که به سختی حاصل می شود. موراخوفسکی عملیات خونین را پیشبینی می کند زیرا اعضای داعش روحیه خود را نباخته اند و می توانند دفاع مؤثری سازماندهی کنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =