هر چند پراید یکی از خودروهای منفور در ایران است ولی از نظر میزان فروش و سهم بازار در بهترین جایگاه بازار خودروی ایران قرار دارد.

کار از خودروهای صفر هم گذشته و خرید پراید دست دوم یکی از رایج‌ترین انواع خرید و فروش در بازار خودروهای کارکرده به شمار می‌رود.

خرید پراید کارکرده شاید برای برخی از علاقه‌مندان به بازار خودرو رد شده باشد، اما با در نظر گرفتن برخی از شاخص‌ها از جمله شاخص اقتصادی و آشنایی به تعمیر، یکی از توجیه‌پذیرترین خودروهای موجود در بازار کشور است.

با توجه به همین معیارها و شاخص‌هاست که خرید پراید دست دوم در صدر لیست خرید و فروش خودرو در بازار خودروهای کارکرده‌ ایران قرار دارد. می‌خواهیم به صورت ساده و از دیدگاه خریداران پراید کارکرده به بررسی معیارها و شاخص‌های خرید دست دوم این خودرو بپردازیم.

قیمت خودرو

قیمت خرید پراید دست دوم پایین‌تر از همه خودروهای حاضر در بازار ایران است. شما با داشتن ۷ تا ۲۰ میلیون تومان می‌توانید یک پراید انژکتوری با کارکرد کمتر از ۱۵ سال تا کمتر از یک سال بخرید. به همین دلیل خرید پراید کارکرده برای همه اقشار جامعه امکان پذیر است. به همین خاطر است که فروش پراید بسیار راحت‌تر از هر خودرو یا کالای دیگر است.

هزینه نگهداری

هزینه نگهداری خودرو یکی از مهم‌ترین معیارهای در خرید است. اگر شما هزینه خرید یک خودرو را پس‌انداز کنید اما نتوانید از پس هزینه‌های نگهداری و تعمیرات آن بر بیایید، خرید شما بیهوده بوده و نمی‌توانید به راحتی از آن خودرو استفاده کنید. هزینه‌های نگهداری پراید از جمله هزینه تعمیر، هزینه سرویس‌های دوره‌ای و هزینه سوخت بسیار پایین است و به بیشتر افراد جامعه فشار نمی‌آورد. به همین خاطر این خودرو می‌تواند بهترین گزینه برای خرید حتی در بازار خودروهای دست دوم باشد. پراید کارکرده هزینه‌هایش از بیشتر خودروهای صفر داخلی نیز کمتر است چه برسد به خودروهای کارکرده.

فروش ساده

برای فروش پراید نیاز نیست زیاد منتظر بمانید و به راحتی می‌توانید این خودرو در بازار خودروهای کارکرده بفروشید. به همین علت در بازار خودرو، پراید را همچون پول نقد می‌دانند.

تعمیر آسان

پراید یکی از ساده‌‌ترین پیشرانه‌ها و بخش‌های فنی و مکانیکی را دارد و از این رو تعمیر این خودرو راحت‌تر از دیگر خودروها است. برخی از موارد سرویس‌های دوره‌ای یا تعمیرکردن پراید آنقدر آسان است که رانندگان خود برای انجام این کارها اقدام می‌کنند.

دسترسی راحت به قطعات

قطعات نسل‌های مختلف پراید در بازار به راحتی در دسترس است و ساده پیدا می‌شود. پس نیاز نیست برای خرید قطعات جانبی و لوازم یدکی پراید وقت بسیاری گذاشت. از طرفی هزینه این قطعات یدکی ارزان است.

مناسب برای کلانشهرها

پراید به دلیل کم‌خرج بودن، راحت بودن در تعمیر و کوچک بودن یکی از مناسب‌ترین خودروها برای کلانشهرها  است، چون در کلانشهرها مخارج بالا بوده، ترافیک سنگین‌ وجود دارد، میزان تصادفات و حادثه بیشتر است و برای پیدا کردن جای پارک خودرو دغدغه وجود دارد.

مصرف پایین سوخت

مصرف سوخت پراید نسبت به خودروهای داخلی و زیر ۵۰ میلیون تومان پایین است. مصرف کم سوخت هم به کشور در کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی کمک می‌کند و هم از نظر اقتصادی هزینه‌های استفاده از خودرو را کاهش می‌دهد. به همین دلیل استفاده از پراید برای بیشتر افراد جامعه به صرفه است.

2121

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730928