۰ نفر
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷

در آینده کمبود شغل وجود ندارد، بلکه کمبود اصلی بر سر مهارت‌ها و پر کردن مشاغل است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از اتاق تهران، آینده کار روی زندگی حرفه ای و شخصی من تاثیر دارد. به عنوان پدر 4 فرزند 4 تا 14 ساله و یک شهروند، من باید مراقب آینده ام باشم.

همچنین به عنوان مدیرعامل شرکت Upwork، من نه تنها شاهد تغییرات در صنعت هستم بلکه سرعت وقوع آنها را نیز می بینم. من در شورای آینده کار، جنسیت و آموزش مجمع جهانی اقتصاد فعالیت می کنم که در آنجا بحث های زیادی در مورد تاثیر آینده هوش مصنوعی برکار و مسئولیت ما برای کمک به مدیریت تغییرات ایجاده شده است. ما می بینیم که هوش مصنوعی به عنوان نیروی کار تکامل یافته است و ما باید در نهایت از عادت های صنعتی گذشته برای اطمینان از آینده عاقلانه تر رها شویم.

براساس تجربیاتم در سال 2017 و کتاب های متفاوتی که خوانده ام، چهار پیش بینی برای آینده کار در نظر دارم:

۱. هوش مصنوعی و رباتیک مشاغل زیادی ایجاد می کنند، بیکاری جرم نیست -تا زمانی که مسئولانه نوآوری را هدایت کنیم.
اینکه آیا استفاده از هوش مصنوعی افزایش خواهد یافت یا خیر، موضوع بحث در حال رشدی است. الون ماسک، رهبر فناوری ادعا می کند که هوش مصنوعی بزرگترین تهدید موجود برای انسان ها است. داستان های علمی تخیلی پر است از داستان هایی که ماشین ها، انسان ها را از بین می برند. همان طور که قبلا مطرح کردم، تاثیر هوش مصنوعی در آینده تمام مشاغل را از بین نمی برد. با در نظر گرفتن تمام موارد، ربات ها و ماشین ها خودشان را نمی سازند. این انسان ها هستند که نوآوری را هدایت می کنند. به این ترتیب این به این معنی باز شدن فرصت های جدید است نه از بین بردن آنها.

الون ماسک اولین کسی که نیست که به ترس از ظهور ماشین آلات صحه می گذارد. نسل قبل تر از ما از تغییرات تکنولوژی می ترسید. در نهایت، اتوماسیون، شغل های بیشتری ایجاد کرد. همچنین هم دشوار است که بفهمیم در 30 سال آینده کدام مشاغل همچنان متقاضی خواهد داشت.

علاوه بر این، پیش بینی می کنم که در آینده کمبود شغل وجود ندارد، بلکه کمبود اصلی بر سر مهارت ها و پر کردن مشاغل است. 

۲. شهرها بر سر استعدادهای برتر با هم رقابت می کنند
وقتی که آمازون ماه اکتبر برنامه هایش برای سرمایه گذاری 5 میلیارد دلاری برای ساختن دومین دفتر مرکزی خود را اعلام کرد، از بیش از 200 شهر پیشنهاد دریافت کرد.

جنگ استعدادها دیگر تنها بین شرکت ها نیست، بلکه بین شهرها خواهد بود. به عنوان جامعه تکنولوژیک و دور کار، طبیعی است که مردم در شهرهای مورد نظر خود زندگی کنند به جای اینکه نزدیک به محل کار خود خانه پیدا کنند.

۳. اکثریت نیروی کار آمریکا تا سال ۲۰۲۷ مستقل و آزاد کار خواهند کرد
امروز بیش از 57 میلیون کارگر -حدود 36 درصد از نیروی کار ایالات متحده- مستقل (freelances) کار می کنند. براساس نرخ رشد نیروی کار مستقل در امریکا، اکثریت نیروی کار امریکا تا سال 2027 مستقل خواهند بود. جوانترین نسل نیروی کار این موج را رهبری خواهد کرد. تقریبا نیمی از جمعیت وای (millennials) در حال حاضر مستقل کار می کنند.

همزمان، شرکت ها به دنبال پر کردن شکاف استعدادی هستند. طبق گزارش موسسه اینترنتی آکسفورد، استفاده از پلت فرم استعداد در میان شرکت های بزرگ در سال 2017، 26 درصد رشد کرده است. شرکت هایی نظیر Pfizer و سامسونگ بخشی از این شرکت های در حال رشد هستند.



۴. عصر آموزش و پرورش به صورت مجزا و جداگانه تمام می‌شود
سیستم آموزشی ما شکست خورده است. شکل امروزی که ما نسل آینده را آموزش می دهیم آنها را برای قبول مهارت ها و شغل های آینده به قدر کافی آماده نمی کند. این طرز فکر که شما ریاضی، علوم و هنر را در دوره جوانی به عنوان شاخه های مجزا بخوانید و سپس کار کنید مشکلات امروز اقتصاد جهان را حل کنید، درست نیست. برای آماده سازی دانش آموزان برای شغل های آینده باید آموزش و پرورش از شکل جزیره ای خارج شود.

من خوش بینم که آموزش و پرورش آینده انعطاف پذیر خواهد و به تناسب نیازهای نیروی کار قرن بیست و یکم خواهد بود. مدارس مبتنی بر پروژه و کار که توسط کارشناسان فناوری اداره می شوند در حال افزایش هستند.

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    1 0
    ممنون. لطفا از اين مطالب بيشتر انتشار دهيد