ایسنا نوشت: عضو حقوقدان شورای نگهبان با انتقاد از برخی رفتارهای انتخاباتی، گفت: اگر تبلیغات دروغین، پخش پول یا انتشار وعده‌های فریبنده و نشدنی، ملاک انتخاب قرار گیرد، این رفتارها به یک رویه تبدیل خواهد شد.

محسن اسماعیلی همزمان با ایام‌الله دهه فجر در جمع مردم شهرستان ورامین با تاکید بر وحدت و همدلی بین نیروهای انقلاب گفت: اگر وحدت و همدلی برقرار نباشد، عزت و عظمت جامعه از بین می‌رود و نتیجه‌ای جز شکست را شاهد نخواهیم بود؛ این سنت خداوند است. پیروزی فقط بر محور حق و باطل نیست، بلکه وحدت و همدلی، پیروزی را رقم می‌زند.

وی افزود: چنانچه انرژی ‌ما صرف بدبینی و بدگویی و خنثی کردن یکدیگر شود، معلوم نیست بتوانیم مشکلات را حل کنیم و خود را به دنیای امروز برسانیم.

اسماعیلی یکی از راه‌های حل مشکلات و رقم خوردن جهش بزرگ در همه حوزه‌ها را انتخاب متعهدترین و متخصص‌ترین کاندیداها در هر دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی دانست و از تشویق دیگران برای مشارکت در انتخابات و انتخاب کاندیداهای کارآمدتر، به عنوان وظایف شهروندان در انتخابات اسفند ماه نام برد.

وی یادآور شد: مشکلات کشور با گروه‌بازی، بدبینی و بدگویی حل نمی‌شود

این استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: باید افرادی را انتخاب کنیم که علاوه بر تدین و تعهد از متن مردم بیرون آمده باشند و آن روز که نیاز به فداکاری بوده نیز حاضر بوده باشند.

اسماعیلی تصریح کرد: اگرچه مجلس خبرگان با زندگی روزمره ما ارتباط مستقیم ندارد، اما با اساسی‌ترین مساله کشور که رهبری و ولایت فقیه است ارتباط دارد؛ لذا کسی نباید نسبت به این انتخابات، دچار مسامحه و سهل‌انگاری شود.

وی با بیان اینکه مردم با انتخاب خود در اسفند ماه می‌توانند جهت حرکت آینده کشور را تعیین کنند، گفت: به کسانی رأی دهیم که بداخلاقی نمی‌کنند؛ یعنی حتی اگر تخریب‌شان کردند و علیه آنها دروغ نیز گفتند، اما آنها دیگران را تخریب نکرده و دروغ نگویند.

اسماعیلی در جریان این سفر با آیت‌الله محمودی امام جمعه شهرستان ورامین و حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله اسماعیلی امام جمعه قرچک دیدار کرد و با یادآوری خواسته مقام معظم رهبری جهت مشارکت گسترده در انتخابات 7 اسفند ماه، علاوه بر وظیفه شهروندان برای تشویق افراد جامعه جهت انتخاب بهترین کاندیداها، نسبت به وظیفه سنگین همه مسئولان اجرایی و نظارت انتخابات تاکید کرد.

این جانباز دفاع مقدس و استاد حوزه و دانشگاه همچنین در ادامه حضور در شهرستان ورامین، به دیدار خانواده معظم شهیدان عباسعلی کوشکی و حمیدرضا کتی رفت و ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس تاکید کرد: هر امکانی که در دست داریم را باید برای هدفی بکار بگیریم که فرزندان شما برای آن جان خود را فدا کردند. با این حال، همواره نگرانیم که وقتی شهدا را ملاقات می‌کنیم، شرمنده باشیم.

29219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =