جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه گالری‌ها در حالی به استقبال نمایشگاه‌های جدید می‌روند که برپایی انتخابات ریاست جمهوری تعداد افتتاحیه‌ها را به شدت کاهش داده است.

مهدی درستی: آخرین جمعه از اردیبهشت سال 96 مصادف شده است با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا و این مسئله به شدت بر تعداد افتتاحیه‌های این هفته تاثیرگذاشته است و در 29 اردیبهشت شاهد کاهش محسوس تعداد افتتاحیه‌ها هستیم.

این هفته 30 نمایشگاه در گالری‌ها و نگارخانه‌های سطح تهران برپا خواهد بود که ۱۹ نمایشگاه امروز، جمعه 29 اردیبهشت افتتاح می‌شوند.

نمایشگاه‌های این هفته به حوزه‌های نقاشی، عکاسی، کالیگرافی و میناکاری محدود می‌شوند. کم تنوعی نمایشگاه‌های این جمعه هم به برگزاری انتخابات برمی گردد.

گالری ها و نگارخانه های سطح تهران به مناسبت روز جهانی موزه برنامه‌های ویژه‌ای در نمایشگاه‌هایی که برپا می‌شود دارند.

در ادامه با جزییات نمایشگاه هایی که این جمعه افتتاح می شوند بیشتر آشنا خواهید شد:

گالری اُ: نمایشگاه طراحی‌های الهام یزدانیان 29 اردیبهشت افتتاح می‌شود. این نمایشگاه که «نوری که از دور می‌رسد» نام دارد تا 9 خرداد برپاست.

گالری الهه: نمایشگاه نقاشی‌های پوریا نهایی با عنوان «زمین است» 29 اردیبهشت تا هشتم خرداد میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

گالری امکان: نمایشگاه آثار داریوش حسینی با عنوان «دیستوپیا» 29  اردیبهشت افتتاح می‌شود و تا 12 خرداد میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

گالری پلتفرم ٢٨ : این گالری در ادامه برنامه‌هاى بهاره خود که بر تأثیر عصر دیجیتال بر پروسه طراحى و تولید اشیاء و آثار هنرى تمرکز دارد، اثرى از جسى کالین جکسون، معمار، هنرمند و طراح تعاملی را به نمایش مى‌گذارد. این نمایشگاه 29 اردیبهشت تا 12 خرداد دایر است.

گالری دنا: نمایشگاه یک روزه نقاشی، عکس و ویدئو رامین اعتمادی بزرگ و همچنین نمایشگاه گروهی عکس «نام بیداری، تمام سهم من از تو» در 28 و 29 اردیبهشت افتتاح می‌شود. حمید جانی‌پور گردآورنده نمایشگاه گروهی عکس «نام بیداری، تمام سهم من از تو» است که در آن آثاری از شهرزاد اکبری، مریم حسن‌پور، سوده جبلی، محدثه جودکی، فاطمه زارع، هومان صیرفی، نرگس صیدی، محمد کسایی‌فرد و محیا نظری ارائه می‌شود.

نمایشگاه یادشده جمعه 29 اردیبهشت 96 افتتاح می‌شود و تا جمعه 12 خرداد از ساعت 16 تا 20 برای بازدید علاقه‌مندان برپا خواهد بود.

گالری سیحون: ‏‎نمایشگاه نقاشى سولماز توحیدلو با عنوان «الف-ب» 29 اردیبهشت تا 10 خرداد به نمایش در می‌آید.

گالری شکوه: نمایشگاه آبرنگ استاد عطاالله ذی‌نوری 29 اردیبهشت تا دوم خرداد به نمایش برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن نمایند.

گالری شلمان: نمایشگاه تابلوهای مس و مینای بابک گِرمچی 29 اردیبهشت میزبان علاقه‌مندان است. این نمایشگاه تا سوم خرداد ادامه دارد.

نگارخانه کبیری: این نگارخانه نیز همزمان با روز جهانی موزه نمایشگاه گروهی را با عنوان «ایران سرزمین کهن» را از 28 اردیبهشت تا دوم خرداد به نمایش در می‌آورد.

گالری گلستان: نمایشگاه نقاشی الهام فاطمی 29 اردیبهشت تا سوم خرداد برگزار می شود.

گالری مهروا: نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «کالآرت» که پدرام رمضانی آن را جمع آوری کرده 29 اردیبهشت تا هشتم خرداد برپا می‌شود.

گالری نگر: نقاشی‌های محسن اعتمادی‌فر با عنوان «دایره‌ زندگی» از 29 اردیبهشت تا سوم خرداد به نمایش در می آید.

گالری پروژه های آران: «انقلابیون، دهه نخستین» عنوان نمایشگاهی از مجموعه عکس‌های کاوه کاظمی است که از 29 اردیبهشت تا 19 خرداد برگزار می‌شود. در افتتاحیه این نمایشگاه کتاب آثاری با همین نام رونمایی می‌شود.

گالری دستان دو: مجموعه آثار منوچهر یکتایی و لیلی متین دفتری در نمایشگاه «یک گفت و گوی دیداری» از 29 اردیبهشت تا 12 خرداد با همکارى شوراى بين‌المللى موزه‌ها به مناسبت روز جهانى موزه برگزار می‌شود.

گالری آتبین: دومین نمایشگاه نقاشی رضا رزم با عنوان «پیروزی سزان» از 29 اردیبهشت تا نهم خرداد در گالری آتبین برپا می‌شود.

گالری هپتا: نمایشگاه «مهر، بان» به مناسبت روز جهانی موزه جمعه 29 اردیبهشت افتتاح می‌شود. حمید طلوعی‌فرد در این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار کالیگرافی خود را به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه تا سوم خرداد میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری هفت ثمر: نمایشگاه نقاشی‌های غزاله اخوان از 29 اردیبهشت تا سوم خرداد برگزار می‌شود.

گالری فرهنگسرای نیاوران دو: نمایشگاه اسکیس بناهای تاریخی ایران به منظور تشویق عموم به حفظ ارزش‌های تاریخی شنبه 30 اردیبهشت افتتاح می‌شود. محمدحسن کیا مومنی 30 اسکیس از بناها و بافت های تاریخی ایران را که درگذشته ترسیم کرده است به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه تا دوم خرداد برپاست.

گالری آیریک: نمایشگاه مجموعه عکس های بردیا مولوی با عنوان «طبیعت بکر» از 29 اردیبهشت تا هفتم خرداد میزبان علاقه مندان هنرهای تجسمی است

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 666988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =