ایسنا نوشت: رییس شورای شهر تهران، ری، تجریش به موضوع ضرب و شتم دستفروش توسط ماموران شهرداری واکنش نشان داد.

محسن هاشمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تم جلسه امروز شورای شهر تهران، معماری و شهرسازی بود، در ابتدای جلسه رییس کمیسیون معماری و شهرسازی درخصوص راهبردها و برنامه‌های این کمیسیون توضیحاتی را ارائه داده و در ادامه بررسی طرح الزام شهرداری به ارائه گزارشی درخصوص میزان تحقق پذیری طرح تفصیلی روی میز بررسی قرار گرفت چراکه معتقدیم سند بالادستی یعنی طرح جامع و تفصیلی درست اجرا نشده و باید برای بازنگری آن فکری کرد.

وی با بیان اینکه برای بازنگری در طرح تفصیلی و جامع باید وضعیت کنونی را بسنجیم گفت: حتما لازم است که در طرح جامع و تفصیلی بازنگری صورت گیرد.

رییس شورای شهر تهران، ری، تجریش در مورد تجهیز سوله‌های بحران با بیان اینکه 100 سوله در پایتخت برپا است تصریح کرد: متاسفانه تنها 40 سوله در اختیار سازمان مدیریت بحران است که باید بقیه سوله‌ها بازپس گرفته شود.

هاشمی همچنین درباره انتشار فیلم ضرب و شتم دستفروش توسط مامور شهرداری گفت: این اتفاق بسیار بدی است که افتاده البته تعداد این اتفاقات بسیار بیشتر است که تنها یک نمونه کشف شده و رسانه‌ای شده است.

باید نحوه برخورد با دستفروشان بازنگری شود

وی با بیان اینکه باید نحوه برخورد با دستفروشان بازنگری شود گفت: زمانی که من در مترو بودم، تازه دستفروشی راه افتاده بود اما حالا به یک مشکل جدی بدل شده و حالا با پدیده‌ای روبه‌رو هستیم که تعداد دستفروشان از مسافران بیشتر است و دستفروشان حدود 12 ساعت در روز را در مترو فعالیت می‌کنند.

رییس شورای شهر تهران، ری، تجریش با بیان اینکه نجفی و دادستانی به مساله ضرب و شتم دستفروش ورود کرده‌اند، گفت: باید روش جدیدی برای ساماندهی دستفروشان طراحی شود و کمیسیون‌های مربوطه از مدیریت شهری درخواست کرده‌اند تا طرح‌های خود را ارائه کنند.

هاشمی درخصوص فعالیت بانک شهر نیز گفت: سهام بانک شهر متعلق به همه کلانشهرها است و من در روز پنجشنبه که همایش معاونت برنامه‌ریزی بود از نجفی درخصوص سرانجام بانک شهر پرسیده و او گفت که منتظر برگزاری اجلاس کلانشهرها در تهران است.

محسن هاشمی در پاسخ به سوالی درباره پرونده عیسی شریفی؛ قائم مقام قالیباف که پیش از این به اتهام‌مالی دستگیر شده بود و اینکه گفته می‌شود؛ وی احتمالا آزاد شده است، گفت: من هم این خبر را شنیده‌ام و احتمال می‌دهم موثق باشد. البته منبعی به من اعلام نکرده است، اما خیلی‌ها این موضوع را گفته‌اند. علاقه‌مندانی به این فرد وجود دارند که به گروه اصفهانی‌ها معروف‌اند که این وثیقه را برایشان تامین کردند.

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =