گزارش سالیانه آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (THE CIA WORLD FACTBOOK ۲۰۱۶) در ارتباط با آمار مهاجرت کشور‌ها منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گزارش سالیانه آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (THE CIA WORLD FACTBOOK ۲۰۱۶) در ارتباط با آمار مهاجرت کشور‌ها منتشر شد.

بر اساس این گزارش، جمهوری اسلامی ایران با نسبت ۰/۰۷ نفر مهاجر به ازای هر هزار نفر جمعیت، در جمع ده کشور دنیا با کمترین آمار مهاجرت به خارج قرار گرفته است.

طبق این گزارش، کشورهای سوریه با نسبت ۱۹/۷۹، اردن با ۱۳/۲۴ و مالدیو با ۱۲/۶۸در صدر فهرست کشورهای مهاجرفرست در دنیا قرار گرفته‌اند و در این میان کشورهای قطر و لوکزامبرگ به ترتیب با نسبت‌های ۲۲/۳۹ و ۱۷/۱۶ در صدر کشورهای جذب کننده‌های مهاجر به نسبت جمعیت خود به ازای هر هزار نفر قرار دارند.

در این گزارش عدد مهاجرت از ایران نسبت به سال (۲۰۱۵) از ۰/۰۸ به ۰/۰۷ کاهش یافته و میزان مهاجرفرستی عربستان ۰/۵۵ عنوان شده است. (چیزی معادل هشت برابر ایران به نسبت جمعیت به ازای هر هزار نفر).

طی ماه گذشته آمار و اسناد معتبر در خصوص کاهش مهاجرت مغز‌ها برگرفته از منابع معتبر و از سوی سازمان‌های بین المللی توسط پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری منتشر شده است.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =