حمیدرضا ترقی*

رئیس جمهور تلاش دارد قدری از فضای انتقادی به وجود آمده علیه دولت خود بکاهد. در واقع اصلاح طلبان طرح عبور از روحانی را در حال اجرا دارند، البته آنها این طرح را می خواستند در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم پیاده کنند اما دیدند شرایط متناسب با وضعیت شان نیست و امکان این کار در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 وجود ندارد بنابراین اجرای طرح را برای سال 1400 گذاشتند که دیگر آقای روحانی به لحاظ قانونی نمی تواند نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود. در واقع امروز بعد از هفت ماه از انتخابات 29 اردیبهشت سال 96 اجرای طرح عبور از روحانی را کلید زدند تا در 1400 میوه آن را بچینند.

اما اصلاح طلبان هر کاری کنند نمی توانند با کمترین هزینه راه خود را از آقای  روحانی جدا کنند و منتقد وضع موجود شوند چون مردم عملکرد دولت آقای روحانی را به حساب غیر اصلاح طلبان نمی گذارند. معتقدم اگر اصولگرایان کمی حساب شده عمل کنند و رسانه ها نیز در این زمینه واقع گرایانه به انعکاس اخبار و رویدادها بپردازند امکان اینکه اصلاح طلبان حساب خود را از دولت آقای روحانی جدا کنند وجود نخواهد داشت.

البته اصلاح طلبان برای آنکه رد گم کنند می گویند «اصولگرایان باعث و بانی راه اندازی کمپین پشیمانی هستند چون نگاهی به رسانه های آنها مشخص می کند که از وضعیت پیش آمده خوشحالند». در حالیکه این طور نیست. کمپین پشیمانی گرچه به ظاهر ممکن است به ضرر دولت آقای روحانی باشد اما ضرر آن متوجه کل نظام است چون فاصله ای که بین ملت و دولت به وجود می آید بر امید مردم نسبت به آینده نظام تأثیر می گذارد پس این ضرر به سادگی قابل جبران نیست. اصولگرایان بر این باورند که باید در مردم امید به آینده را افزایش داد.

*عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 740408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م ر GB ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    10 0
    البته راه مردم از راه هر دو جدا شده است
  • saeid A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    8 0
    شاید راه شما جدا نشده باشد ولی امثال من خسته شدیم از بس وعده های توخالی شنیدیم.آقای روحانی دوره انتخابات را با اکنون مقایسه کنید و ببینید تصاحب قدرت با انسان چه میکند که حاضر است برای تصاحبش دست به هر فریبی بزند،کسانی که کف خیابان ها آمدند اهل جناح و حزب نیستند ،مردم این سرزمین هستند که سرخورده و ناامید هستند از بس در هر دوره انتخابات فریب خورده اند.هم رییس جمهور اصول گرایی را تجربه کردیم و هم اصلاح طلب و هم به قول عزیزان معتدل استوایی و متاسفانه در زندگی امثال من تفاوت آنچنانی احساس نشد.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    2 4
    برو بابا میخوای بین اصلاح طلبان تفرقه میخوایی ایجاد کنی؟؟
  • سجاد GB ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    12 0
    ما که راهمون هم از روحانی هم از اصلاح طلبی جدا شد... روحانی متشکریم
  • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    6 0
    چرا تلگرام فیلتر شده .. مگه اقای روحانی خودشون نفرموده بودن که دست وزیر ارتباطات هیچ گاه به روی فیلتر نخواهد رفت پس چی شد؟