ایسنا نوشت: سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از بازدید هیاتی از مجلس به ریاست ملک‌شاهی رییس این کمیسیون از زندان اوین خبر داد.

حسن نوروزی در توضیح جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس،‌ گفت: کمیسیون حقوقی بعد از تصویب مواد ۶ و ۷ لایحه اصلاح پولشویی مصوب کرد که یکشنبه آینده (۸ بهمن) از زندان اوین بازدید داشته باشد.

به گفته وی، در این بازدید ملک‌شاهی رییس کمیسیون حقوقی و قضایی، تعدادی از نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و برخی دیگر از نمایندگان به همراه خودش حضور خواهند یافت. این بازدید از ساعت ۱۰ صبح انجام خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی همچنین از توضیح مصوبات این کمیسیون درباره لایحه اصلاح قانون پولشویی، گفت: بر اساس مصوبات امروز کمیسیون باید مرکز اطلاعات مالی شکل گیرد که در آن مرکز گزارشات و مشکلات مورد بررسی قرار گرفته و سوابق موارد مشکوک تا پنج سال باید نگهداری شود.

وی افزود: همچنین بر اساس این مصوبه، باید مالکان واقعی شناسایی شوند یعنی اگر ۱۰۰ میلیارد تومان حساب بانکی به نام یک فرد ۱۹ ساله باز می‌شود به دلیل مشکوک بودن این موضوع باید مالک واقعی شناسایی گردد. به طور کلی باید تمامی معاملات و عملیات مشکوک نیز رصد شود.

نوروزی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه، همه کارمندان موظفند که گزارش مالی خود را به مرکز اطلاعات مالی گزارش دهند. همچنین مجازات متخلفین شش ماه تا دو سال زندان خواهد بود و از کار برکنار می‌شوند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    3 0
    یه وقتی بود سرزده می رفتن بازدید یا حداقل وانمود می کردن سرزده رفتن، الان یه ماه حرفش رو میزنن بعدش از یه هفته قبل اعلام میکنن تا همه چی سرجاش باشه حتما...
  • بی نام IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
    0 0
    بذارید دو ماه دیگه قشنگ بعد از خونه تکونی برای عید دیدنی برید
  • بی نام IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    0 0
    به دیدار یاران می روند