ایسنا نوشت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز به بررسی گزارش هیات اعزامی این کمیسیون به مناطق زلزله زده غرب کشور و همچنین بررسی گزارش کمیته تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها در بین مدیران ارشد پرداخت.

کمیته تحقیق و تفحص از دو تابعیتی‌ها در بین مدیران ارشد گزارش خود را ارائه کرد؛ گزارشی که کریمی قدوسی به نمایندگی از طرف این کمیته ارائه نمود. او گفت که اشکالاتی وجود دارد از جمله اینکه مرزبندی دقیقی در قانون وجود ندارد و حتی برخی از این اقدامات جرم نیست. همچنین در استعلام مدیران مواردی برای سوال در مورد دو تابعیتی بودن فرد وجود ندارد.

وی تاکید کرد: هدف تحقیق و تفحص فقط مدیران و مسئولان ارشد کشور است که دو تابعیتی هستند. ایرانیان عزیز که سرمایه‌هایی در خارج از کشور دارند به هیچ وجه مدنظر نیستند. کمیته ایرانیان خارج از کشور همواره از این افراد حمایت کرده و از حضور آنها در ایران استقبال می‌کند.

در نهایت پیشنهاد این کمیته آن بود که طرحی تهیه شده تا به تصویب مجلس برسد تا نامزدهای مدیریت با خوداظهاری تابعیت خود را صراحتا بیان کرده و اگر دو تابعیتی بودند شرط مدیریت به آنها لحاظ نشود.

در پایان این جلسه مجددا تاکید شد که تحقیق و تفحص صرفا و فقط برای مدیران دو تابعیتی است.

2727

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    3 0
    وقتی آقای کریمی قدوسی با سابقه ای که تو مجلس داره از این حرفها میرنه اتفاقا باید نگران بود. به قول آقای مطهری اینها هر کار ناشایستی رو به اسم حفظ نظام انجام میدن که دروغ کمترین اونهاست.