انتخاب نوشت: عضو کمیسیون تلفیق، از حذف 260 میلیارد تومان بودجه نهادهای فرهنگی از بودجه سال 97 خبر داد و تایید کرد که بودجه نهادهایی مانند موسسه آیت الله مصباح و جامعه المصطفی حذف نشده است.

طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون تلفیق در پاسخ به سوالی در مورد بودجه نهادهایی مانند موسسه آیت الله مصباح و جامعه المصطفی گفت: این دستگاه ها ذیل دستگاه هایی مانند وزارت علوم و یا وزارت ارشاد قرار گرفته و بودجه عمومی این دستگاه ها حذف نشده است. آنچه حذف شده کمک هایی به برخی نهادهای فرهنگی است.

او ادامه داد: جامعه المصطفی، حوزه های علمیه، سازمان ارتباطات اسلامی و سازمان تبلیغات و ... همه ردیف بودجه دارند و بودجه های خود را دریافت می کنند. اما نهادهای کوچکتر فرهنگی متاسفانه تحت تاثیر فضای مجازی حذف شدند که امیدواریم در صحن علنی این بودجه ها برگردد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در پاسخ به سوالی در مورد بودجه شورای نگهبان و اینکه در سال 97 انتخاباتی نداریم، هم گفت: متوجه حساسیت های مردم درباره بودجه هستم اما خوب است که سازمان برنامه و بودجه توضیح دهد که بسیاری از این نهادها که بودجه ثابتی دارند دچار همان بلایی که سر نهادهای فرهنگی آمد، نشدند. ما شرکت های عظیم زیان‎دهی داریم که دیده نمی شوند اما یک نهاد فرهنگی با بودجه یک میلیاردی دیده می شود. در مورد شورای نگهبان هم به این صورت است که یک بودجه ثابت دارند و هر سال آن را دریافت می کنند. این بودجه در دولت تعیین شده و در کمیسیون روی آن صحبتی نشده است.

سیاوشی ادامه داد: در مورد بودجه شورای نگهبان اگر پیشنهاد جابجایی ارائه می شد، مورد بحث قرار می گرفت. مثلا در مورد بودجه برخی نهادهای فرهنگی که بودجه آنها حذف نشد، بلکه به یک جای عجیب و غریب دیگر منتقل شد که ربطی هم به حوزه فرهنگ ندارد. در مورد بودجه شورای نگهبان در کمیسیون تلفیق بحثی نشد.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 70 میلیون ایرانی A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
    0 0
    خداروشکر ...ما خیلی نگران بودیم ..الحمدالله که بودجه ایشون وصله
  • بی نام A1 ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
    0 0
    پول مفت و بي حساب وكتاب
  • علی متین A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
    0 0
    از اولش هم معلوم بود آخه مگه میشه یا کسی جرات داره با این موسسات به ظاهر فرهنگی در بیفته؟
  • بی نام IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
    0 0
    دانشجویان دکتری در دانشگاه های سراسری حتی بیمه هم نیستند اما بودجه موسسه آیت الله مصباح برقراره دانشجویان دکتری راننده اسنپ شده اند می فهمید؟ درک دارید؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
    0 0
    استدلال نماينده ما رو
  • بی نام A1 ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    0 0
    واقعا متاسفم از اینکه پول من به کجاها میرود
  • بیکار بی پول اواره A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    0 0
    خدایا صحبت از میلیارد میلیارد پول میکنن و بعد ما جوان های این ملت با بیکاری وفقر همچنان گیج ومبهوت دریغ از هر راه چاره ، چه باید کرد