ایسنا نوشت: رییس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهاد کرده تا منابع حاصل از هدفمندی در حوزه سلامت روشن و شفاف باشد.

علی لاریجانی پس از سخنان رییس دیوان محاسبات اظهار کرد: درخصوص انتشار اوراق مشارکت آنچه که مطرح شد، ۱۱۶ درصد ما اوراق منتشر کردیم. به این معنا که از سد مدنظر جلوتر رفتیم و این خلاف برنامه است و حتما دیوان محاسبات باید به این مساله رسیدگی کند.

وی در مورد انتشار سکوک اجاره هم گفت: این مساله جدیدی است و باید بررسی شود. اگر در مدت ۸ ماه بیش از قانون از اوراق استفاده شده، یا باید بررسی شود یا اینکه تا پایان سال دیگر مورد استفاده قرار نگیرد.

رییس قوه مقننه همچنین در بحث مربوط به دهک‌های پردرآمد نیز رییس دیوان محاسبات مطرح کرد، گفت: به آقای تاج‌گردون هم در کمیسیون تلفیق هم گفتم که تئوری برای جدا کردن افراد نیازمند و غیرنیازمند پیدا کنیم که راهی برای سال ۹۷ باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: به آقای تاج‌گردون گفته‌ام که در هدفمندی یارانه‌ها به هر نتیجه‌ای که رسیدید باید منابع روشنی وجود داشته باشند که مجبور نباشد از سایر جاها بزنند و مشکلی برای طرح سلامت به وجود بیاید.

اشکالاتی به عملکرد بودجه ۹۶ وجود دارد

نادر قاضی پور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و پس از ارایه گزارش عملکرد بودجه 96 از سوی نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه با استناد به اصول ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی گفت: بودجه دولت مطابق با واقعیت و شفاف نیست.

نمایند مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: بودجه جاری تان که تورمی است و بودجه عمرانی ‌نیز اوراقی است و با این کار نظام اقتصادی و بانکی کشور را به هم زده‌اید.

وی ادامه داد: بودجه، شفاف و واقعی و مبتنی بر حقایق نیست و از گزارش امروز شما نیز همین برداشت می شود. بهتر است از هزینه‌های جاری مسافرت‌ها، ماموریت‌ها و جشن‌هایتان کم کنید و به کشاورزان و سایر بخشهای اقتصادی پرداخت داشته باشید.

علی لاریجانی در واکنش به این اخطار با وارد ندانستن این اخطار گفت: این اخطار وارد نیست اما به عملکرد بودجه ۹۶ اشکال وارد است و شما باید آن را در بررسی لایحه بودجه ۹۷ مدنظر قرار داده و آن را اصلاح کنید.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    0 0
    جریان وزارت انرزی دیگه چیه الکی دارن وزارتخانه اضافه میکنن