اعتمادآنلاین نوشت: یک فعال اصلاح‌طلب گفت: ضرغامی خودش امیدوار است که بتواند بیش از هر کس دیگری به عنوان یک نیروی بینابین برای ۱۴۰۰ مطرح شود تا اگر اصلاح‌طلبان را تاییدصلاحیت نکردند او به جای لاریجانی کاندیدای مشترک اصولگرایان و اصلاح‌طلبان باشد.

علی صوفی، وزیر دولت اصلاحات اظهار کرد: «آقای ضرغامی قبل از دولت احمدی نژاد در صداوسیما ابتکاراتی به کار بست و گوشه هایی را نشان می داد که نگاهی به اصلاح‌طلبان دارد. مثلا آقای ضرغامی در جلسات دولت آقای خاتمی شرکت می‌کرد؛ در واقع دعوت می‌شد و در هیات دولت مستمرا می آمدند و فعال هم بودند.»

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: «پخش نماز جماعت آقای خاتمی از تلویزیون اولین بار در زمان مدیریت آقای ضرغامی اتفاق افتاد و الگویی شد برای اینکه موقع اذان نماز جماعت پخش شود؛ بعد از آن نماز جماعت رهبری هم پخش شد و بعد ادامه پیدا کرد. البته بعدها دیگر نماز جماعت آقای خاتمی را پخش نکردند.اینها گوشه هایی از کارهایی بود که ضرغامی انجام داد. ایشان به آقای خاتمی به عنوان الگوی قابل قبول برای جوانان نظر داشت.»

عضو کابینه دولت اصلاحات اظهار کرد: «آقای ضرغامی در ابتدای دولت احمدی نژاد منتقد ایشان بود؛ چند چشمه انتقادی هم مطرح کرد اما چون دستور از بالا این بود که همه باید با احمدی نژاد هماهنگ باشد و با او همکاری کنند صداوسیما هم در این راستا کارهای انجام داد اما اینکه همه کارهایی که آن زمان در صداوسیما انجام شد مورد نظر ضرغامی بوده یا نبوده بماند.»

او با تاکید بر اینکه «ضرغامی سعی می کند خودش را نزدیک به اصلاح طلبان نشان دهد» گفت: «از طرف دیگر اقداماتی که اخیرا آقای ضرغامی می کند می تواند در انتخابات برایش مفید باشد و سرمایه و اعتباری بیاورد.»

صوفی با اظهار اینکه «اینکه ایشان پسر آقای کروبی را دعوت کند یا افرادی نظیر ایشان را مهمان می کند نشان می دهد که می خواهد طرح آشتی ملی را پیگیری کند» گفت: «آقای ضرغامی خودش امیدوار است که بتواند بیش از هر کس دیگری به عنوان یک نیروی بینابین برای 1400 مطرح شود تا اگر اصلاح طلبان را تاییدصلاحیت نکردند او به جای لاریجانی کاندیدای مشترک اصولگرایان و اصلاح طلبان باشد؛ در حالی که آقای ضرغامی قابلیت را ندارد اما به هر حال همه دارند برای این جایگاه تلاش می کنند، آقای ضرغامی هم تلاش می کند.»

ضرغامی 88 و ضرغامی 96

اعتماد انلاین در گزارشی هم نوشت:

تفاوت ضرغامی 96 با ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما از زمین است تا به آسمان؛ او که روزگاری سخنرانی محمود احمدی نژاد را که معترضان انتخابات ریاست جمهوری را 88 را خس و خاشاک خوانده بود به صورت مستقیم از تلویزیون پخش کرد امروز از کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران به دلیل «آشغال» خواندن معترضان 96 گلایه می کند و می گوید: «آشغال در مورد معترضین، مشابه خس و خاشاک هزینه ساز است. کلام غیردقیق، زمینه‌ساز فهم نادرست و بروز فتنه است. راه حل معضلات فرهنگی - اجتماعی افزایش بودجه حوزه های علمیه نیست!»

صبحانه های هدفمند

تغییر منش عزت الله ضرغامی تنها به موضع گیری هایش محدود نمی شود. او بعد از انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم هفته ای یک روز مهمان ویژه دارد؛ مهمان‌هایی که چهره های سیاسی از دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب را شامل و به صرف صبحانه به دفتر رئیس پیشین سازمان صداوسیما واقع در خیابان پاستور دعوت می شوند. 

ضرغامی در گرماگرم روزهایی که زمزمه های رفع حصر تدریجی شیخ مهدی کروبی سر زبان ها بود، میزبان حسین کروبی، فرزند رئیس مجلس ششم شد تا اولین برنامه هفتگی صبحانه های سیاسی اش با پسر شیخ در حصر آغاز شود. 

بازخورد وسیع این دیدار در رسانه ها روند کار سیاسی ضرغامی را کند کرد. از این رو صبحانه هفته های بعد او به دیدار با چهره های هنری خلاصه شد؛ سیروس مقدم، محمدرضا شریفی نیا، سیدمحمود رضوی،سجاد نوروزی و مهدی رمضانی هنرمندانی بودند که در هفته های مختلف به دفتر ضرغامی رفتند و با او صبحانه هنری صرف کردند. سیدنظام موسوی، مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس هم در یکی از روزهای پاییز مهمان صبحانه های عزت الله ضرغامی شد تا صبحانه های رئیس پیشین سازمان صداوسیما به روال قبلی خود بازگردد. 

پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و سیدمحمدعلی ابطحی، عضو مجمع روحانیون مبازر و از زندانیان سیاسی حوادث سال 88 مهمان های اخیر عزت الله ضرغامی در پاستور بوده اند که آخرین دیدار مربوط به هفته گذشته با ابطحی است. 

رقابت ضرغامی با علی لاریجانی

عزت الله ضرغامی نه تنها صبحانه های سیاسی و هدفمندش را هفته ای یک بار در پاستور برگزار می کند از سایر فعالیت ها برای پیشبرد هدف انتخاباتی اش در 1400  غافل نشده است. او که دوران مدیریتش در سازمان صداوسیما همزمان با سه دولت سیدمحمد خاتمی، محمود احمدی نژاد و حسن روحانی بود بعد از بازنشستگی از این سازمان در جاده‌ای سیاست ورزی می کند که سعی دارد مورد قبول افکار عمومی باشد؛ از این روست که برای رفع حصر تلاش می کند، در ستایش ابراهیم یزدی می گوید، به شورای نگهبان اعتراض می کند، به امام جمعه موقت تهران هشدار می دهد، در مجمع عمومی حزب اعتدال و توسعه شرکت می کند، از فرهاد شعر می خواند، با جوانان سلفی می گیرد و حتی کانال طنز (خمیازه) را مدیریت می کند. 

خاستگاهش مانند علی لاریجانی صداوسیما است و همان راهی را می رود که پسر میرزا هاشم آملی لاریجانی رفته است. با این تفاوت که علی لاریجانی زاویه اش با محمود احمدی نژاد خیلی زود مشخص شد اما ضرغامی به دلیل مدیریتش بر رسانه ملی مجبور به حمایت از رئیس دولت های نهم و دهم بود. در مقابل ضرغامی حمایت طیف های متنفذی از اصولگرایان را پشت سر خود دارد؛ او علاوه بر اینکه دوستان صمیمی در جبهه ایثارگران و رهپویان انقلاب اسلامی دارد موردتوجه جبهه پایداری نیز هست. از این رو با ناکامی زودهنگام در انتخابات ریاست جمهوری 96 از آینده سیاسی اش قطع امید نکرد. عزت اصولگرایان امید دارد در انتخابات 1400 در صورت عدم موفقیت اصلاح طلبان برای ورود نامزد اختصاصی به عرصه انتخابات حمایت طیفی از جناح چپ را از آن خود کند. 

29214

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید.ر. DE ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    3 0
    باسلام واحترام، ولی مازیاد جدی اش نمیگیریم،شماهم روش حساب جدی تربازنکنید. آق عزت تا بیاد قبای ریاست به تنش اندازه بشه،موهاش سفیده سفید شده وآنوقت دیگه برای شورای نگهبان براساس نظارت استصوابی وبنابر اینکه سن عزت خاندرآنزمان معهوداجازه ی کاراجرایی سنگین رانمیدهدمنطقاومصلحتاصلاحیت ایشان،احرازنخواهدشد.