نماینده مردم کرمانشاه در تذکری از تبعیض در کمک‌رسانی به زلزله‌زده‌ها گله کرد و خطاب به نمایندگان گفت که«وصل کردن کانکس دستشویی و حمام که نباید این همه وقت می‌برد.»، معاون پارلمانی وزارت کشور هم پاسخ داد که این جز وظایف بنیاد مسکن است.

به گزارش خبرآنلاين،عبدالرضا مصري نماينده مردم كرمانشاه در تذكر شفاهي خود به موضوع مردم زلزله زده حوزه انتخابيه‌اش پرداخت و گفت: خدمت به زلزله زده ها دارد با تبعيض تلخ مي‌شود،‌30 تا 40 درصد مردم 2 ماه است كه زير چادر هستند. ما مصوب كرديم كه دولت وظيفه دارد 100 هزار كانكس بسازد اما الان به يك نفر مي گويند تو مستاجري به يكي هم مي گويند تو قدت كوتاه و ديگر قدش بلند است. به اين زلزله زده ها يك كانكس دهند كه حداقل با خانواده در كانكس زندگي كنند.

او ادامه داد:چادرها همه پاره شده اند پريشب 35 چادر را باد برده است. خواهران عزيز مجلس دو ماه است كه خواهران عزيز ما با دو برابر لباس با مقنعه و چادر شب ها زير چادرها ميخوابند. خب زلزله آمده است،‌دست خود اين ها كه نبوده است.آيا شما قبول مي‌كنيد وسط بلوار كه از دو طرفش كاميون رد مي‌شود، ساكن شويد؟اگر براي دوش گرفتن در كانكس يك هفته در نوبت باشيد آنوقت مي فهميد كه آن مادر چه مي كشد. وصل كردن كانكس دستشويي و حمام كه نبايد اين همه وقت مي‌برد.

مطهري در پاسخ به اين تذكر تأكيد كرد: نكته مهمي را مطرح كرديد اينجا وزير كشور به عنوان رئيس ستاد مديريت بحران بايد پاسخگو باشند و سريعتر اقدام كنند.

او با خطاب قرار دادن سید سلمان سامانی معاون پارلماني وزير كشور در مجلس، گفت: آقاي ساماني هم به عنوان مديريت پارلماني وزير كشور بايد پيگير اين باشند. به هر حال مسئولان و وزارت كشور پيگيري كنند يا گزارشي به مجلس بدهند.

پس از بيان اين تذكر معاونت پارلماني كشور يادداشتي را به دست علي مطهري كه رياست مجلس را برعهده داشت رساند. مطهري نيز متن يادداشت را خواند و گفت:در اين يادداشت آمده كه تذكر در مورد كانكس ها در زمره وظايف بنياد مسكن است كه در حال انجام است و ستاد مديريت بحران استان هم در حال پيگيري موضوع است.

 

29217

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کهن دیاران RO ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    0 0
    به ظاهر دولت و سایر نهادهای مدعی عاجز از حل مشکلات زلزله زدگان هستند از مردم شهرها و استانها همچوار درخواست مساعدت کنید و از طریق سازمانهای مردم نهاد در اولین فرصت این مشکل حل خواهد شد امتحان کنید...