هاجر چنارانی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: لیست صدنفره‎ای از دو تابعیتی‎ها به هیئت رئیسه اعلام شده که باید زودتر تعیین تکلیف شود. این لیست شامل مدیران دو تابعیتی دستگاه‎های قضایی و امنیتی است که خواهش می‎کنیم زودتر رسیدگی شود.

به گزارش خبرآنلاین، نماينده مردم نيشابور در مجلس در تذكري به وزير نفت و رئيس جمهور گفت: در خصوص اختلاسگر اخير كه ظرف سه ساعت كشور را ترك كرد، چرا سازمان بازرسي و ديوان محاسبات كشور يكبار براي هميشه به مبحث دو تابعيتي ها ورود نمي كنند؟ چرا اين تهديد بزرگ امنيت ملي را حل نميكنند؟
او ادامه داد: چگونه ممكن است فردي براي سال ها با دو تابعيت در خزانه مملكتي باشد اما نظارتي نباشد؟ چند بار بايد قصه اي همچون خاوري ها در اين مملكت تكرار شود؟
گفتنی است سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز از ایراد گزارش تحقیق و تفحص از دوتابعتی‌ها و قرائت اسامی بیش از 100 مدیر ارشد دارای دو تابعیت یا اقامت یا گرین کارت، در این کمیسیون خبر داد.
سیدحسین نقوی حسینی درباره گزارش کمیته تحقیق و تفحص از دو تابعیتی‌ها در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در راهروهای مجلس گفت: دایره بررسی این تحقیق و تفحص تنها مدیران ارشد را شامل می‌شود لذا در این گزارش به موضوع دو تابعیتی سایر ایرانیان پرداخته نشده است. پیوست گزارش تحقیق و تفحص مذکور اسامی بیش از صد نفر از مدیران ارشد دارای دو تابعیت یا اقامت یا گرین کارت را شامل می‌شود.
وی ادامه داد: اسامی مدیران ارشد دوتابعیتی به درخواست اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه گذشته قرائت شد اما این اسامی رسانه‌ای نخواهد شد. مدیران ارشد دارای دو تابعیت، اقامت و گرین کارت از اغلب دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی هستند. در جریان بررسی دستگاه‌ها تلاش شد که تفکیکی قائل نشود و همه موارد به طور دقیق بررسی شود.
2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    0 0
    همه برای فرار آماده شدن، بیچاره مردم
  • رضا ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    0 0
    بعد از دزدی کردن و به کانادااا و کشورهای ذینفع ، اسامی به شکل مختصر اعلام میگرددد.
  • بدون نام ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    0 0
    درواقع هردونهاد ازمتعهد ترين نهادهاي نظام هستند چه خبره اقا دراين مملكت مگر دروغگو دشمن خدا نبود!!!!!
  • مهدی A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    0 0
    البته این عدم رسانه ای شدن تا زمانیه که پاشون به کانادا نرسیده باشه بعدش همه رسانه ها به صورت آزاد میتونن در موردشون صحبت کنند