علی لاریجانی گفت: اگر کسی بخواهد تاجرمابانه محاسبه کند نیز با نگاه به محاسبه خداوند به این نتیجه می‌رسد که باید از ملت مظلوم فلسطین دفاع کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری‌ها، علی لاریجانی در هشتمین همایش غزه نماد مقاومت که در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: گاهی کشورهای عربی و گاهی کشورهای دیگر و حتی در داخل کشور خودمان این سوال مطرح می‌شود که چرا ملت ایران اینگونه از مردم فلسطین دفاع می‌کنند. حتی برخی رسانه‌های عربی می‌گویند که این موضوع عربی است و ربطی به ایرانی‌ها ندارد، حتی به ما می‌گویند که در دفاع از مردم فلسطین خسته نشده‌اید.

اهم صحبت های او از این قرار است:

*{با تاکید بر اینکه یک وجهه دفاع از مردم فلسطین به دلیل مظلوم بودن این ملت است} رژیم صهیونیستی مردم فلسطین را آواره کرده، کشورشان را از آنها گرفته و آنها را بیرون کرده‌اند.

*بنده در بازدیدی که چندین سال گذشته از اردوگاهی در لبنان داشتم، دیدم که فلسطینی‌ها چطور در فقر زندگی می‌کنند آن هم افرادی که صاحب ملک، زمین، خانه و کار بودند و اکنون به دلیل اشغال رژیم صهیونیستی آواره شده‌اند.

* کشورهای دیگر که داعیه‌دار کمک به آوارگان هستند گاهی به آنها می‌گویند که دیگر صحبت از برگشت به فلسطین نکنند و در کشور دیگری زندگی نمایند. این آوارگی بزرگی است. لحظه‌ای تصور کنید این حادثه برای هر کشور و ملتی پیش آید آن ملت چه وضعی پیدا خواهد کرد، لذا دفاع از مردم فلسطین وظیفه اسلامی، اخلاقی و انسانی است.

* بر اساس سنت الهی اگر به کسی ظلم شد و دیگران به حمایت از آن نشتافتند، ظلم بر سر آنها خواهد آمد یعنی وظیفه انسان دفاع از مظلوم است؛ قاعده الهی بر آن است که همین ظلم روزی بر سر آنها خواهد آمد. طبیعتا هر کسی بخواهد این قاعده را نفی کند نتیجه‌اش را خواهد دید.

* اگر کسی بخواهد تاجرمابانه محاسبه کند نیز با نگاه به محاسبه خداوند به این نتیجه می‌رسد که باید از ملت مظلوم فلسطین دفاع کرد.

* از نظر امنیت ملی نیز برای هر کشوری، اسرائیل رژیم ستمکار و یک مزاحم دائمی است، نمونه آن اقداماتی است که رژیم صهیونیستی علیه ما انجام داده است بخصوص درباره ترور دانشمندان هسته‌ای‌مان که هر کدام ستونی برای ایران بودند.

* در جنگ ۳۳ روزه که جنگ سختی نیز بود رژیم صهیونیستی با کمک آمریکا از همه امکانات برای حذف حزب‌الله از صفحه لبنان استفاده کرد. بعد از ۱۰ روز اول که شرایط به نفع حزب‌الله تغییر کرد دلال‌های منطقه شروع به صحبت با ایران کردند مبنی بر اینکه باید کاری کرد که مساله حل شود. آنها وقتی مقاومت را دیدند صورت خود را نیز تغییر دادند چون به این نتیجه رسیدند که اسرائیل در منجلابی گرفتار شده است.

‌ در این بین در خلال جنگ ۳۳ روزه برخی از کشورهای عربی به جای کمک به لبنان، شروع به دادن اطلاعات به رژیم صهیونیستی کردند که این یک خیانت است و مشکل ایجاد می‌کند.

* ماجرای تصمیم رییس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس شریف شکست بزرگی را برای آنها به وجود آورد و نشان داد که آنها حتی به توافقات خود همچون اسلو پایبند نیستند. در این بین برخی کشورهای اسلامی نیز در حال خیانت هستند و در چنین شرایط نابرابری از ارتباط با رژیم صهیونیستی و ارتباطات اقتصادی سخن می‌گویند که اینها همه در راستای کمک به این رژیم مفلوک است.

*دفاع از فلسطین که در بین بسیاری از کشورها به حالت خواب‌آلودگی تبدیل شده بود وارد مرحله تازه‌ای شد و اراده‌های سیاسی برای دفاع از ملت فلسطین شکل گرفت به طوری که کشورهای مختلف هوشیاری سیاسی پیدا کردند که اگر وفاق سیاسی نباشد در مقابل رژیم صهیونیستی ناتوان خواهند بود. اینها همه نشان می‌دهد که باید در شرایط امروز ایستادگی و همگرایی با ملت فلسطین داشته باشیم.

 *رژیم پوشالی صهیونیستی نشان داد که اگر مسلمانان متحد شده و فکر مقاومت داشته باشند از بین می‌رود.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    3 0
    به جای نگاه تاجرمابانه نظرسنجی بذار ببین مردم راضی هستند و یا خیر
  • امین A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    0 5
    فلسطین پاره تن ماست.آنرا از دست صهیونیست های خوک صفت آزاد میکنیم و یک حکومت الهی در آنجا تشکیل میدهیم و صهیونیست ها را به سرزمینهایی که از آنجا آمده اند برمیگردانیم
  • اردلان IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    5 0
    دکتر جان شما و دیگر دوستان اگر میخواهید کمک کنید از حقوق ماهیانه خود بخشی یا همه اش را به هرجا دوست دارید ببخشید .باور کنید کسی اعتراض نمی کند.
  • بی نام IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    4 0
    واقعا؟ ولي اكثر مردم به هيچ وجه اينطور فكر نميكنن.
  • بی نام A1 ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    6 0
    البته شما که همیشه سرت تو حساب و کتاب بوده آقای رییس
  • مرتضی A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    12 0
    انوقت سود این تجارت چی هست چی آید کشور میشه؟
  • بی نام RO ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    14 0
    واقعا فقر رو تو ايران نميبينيد جناب لاريجاني چرا فقر تو ايران نبايد ريشه كن بشه اگر اين خيريه ها و مردم براي كمك به هم نبودند شما مسئولين چه ميكرديد كمي هم به مردم خودتون فكر كنيد
  • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
    4 0
    چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است