خانه ملت نوشت: سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به جلسه این کمیسیون گفت: کمیسیون اغتشاشات اخیر را بررسی و مقرر شد دو تن از نمایندگان گزارش مبسوطی از این اعتراضات به کمیسیون ارائه کنند.

اصغر سلیمی با اشاره به دستور کار جلسه امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز میزبان وزیر، معاونان و مدیران وزارت اطلاعات بودیم تا درخصوص موضوع مفاسد اقتصادی و بنگاه های مالی و اعتباری گفت وگو کنیم.
نماینده مردم سمیرم بر همین اساس تصریح کرد: هم اکنون مهمترین تهدیدها و چالش ها در حوزه اقتصادی و معیشت مردمی است که تجمعات و اعتراضات چند وقت گذشته بر گرفته از مشکلات اقتصادی و معیشتی بود. البته مسائل ریشه ای هستند و از چندین سال قبل وجود داشته لذا به دنبال مقصر نیستم بلکه ضرورت دارد راهکارهایی برای جلوگیری از بروز مشکلات اتخاذ شود.

سلیمی بیان کرد: هم اکنون موسسات مالی و اعتباری کنترل شده اند که بر اساس آن بدهی بیش از 97 درصد شامل 2 میلیون و 500 هزار نفر ساماندهی شده و 3 درصد باقی مانده نیز شامل 30 الی 40 هزار نفر می شود که این مهم نیز برطرف خواهد شد.
این نماینده مجلس دهم افزود: باید طوری با فساد برخورد شود تا احساس بروز فساد بیش از واقعیت فساد بوجود آمده نباشد؛ هم اکنون مسائل پیرامونی این موضوع بیش از فساد واقعی شکل گرفته است.

 سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد در جلسات آتی از معاونین مالی و اقتصادی وزارت اطلاعات و بانک مرکزی دعوت کنیم تا درخصوص موضوع مذکور مجدد جلسه داشته باشیم تا از تکرار فساد در حوزه مالی جلوگیری شود.

گزارش وزیر اطلاعات به کمیسیون امنیت ملی

همچنین باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دستور کار امروز (سه شنبه 3 بهمن ماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:جلسه امروز با دستور بررسی کارشناسی حوادث اخیر کشور به صورت تخصصی با حضور دستگاه ها، معاونین و کارشناسان وزارت اطلاعات برگزار شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این جلسه مطرح شد که دشمن با همه ظرفیت‌های خود به دنبال براندازی است و پیاده سوار خود را در داخل فعال می‌کند.

وی تصریح کرد: طرح براندازی نظام مربوط به امروز و دیروز هم نیست، مربوط به چهل سال گذشته است. دشمن در این طراحی‌های خود جناح‌ سیاسی و قومیت و پیروان مذاهب را از هم تفکیک نمی‌کند بلکه همه ملت ایران و نظام را هدف قرار داده‌اند.

نقوی حسینی ادامه داد: لازم به توضیح است در جلساتی که کمیسیون به طور تخصصی به حوادث اخیر پرداخت، روند شکل‌گیری اعتراضات، عوامل زمینه‌ساز، ورود نیروهای معاند و معترض، شکل گیری آشوب، ورود نیروهای امنیتی و انتظامی، نحوه عمل دستگاه‌ها در این حادثه، حضور خودجوش مردم در بازگرداندن آرامش به جامعه و بالاخره عوامل زمینه‌ساز که همچنان باقی است به طور کامل تجزیه و تحلیل شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این جلسه، پیشنهاد شد کمیته‌ای با عنوان کمیته فضای مجازی نیز در کمیسیون تشکیل شود. همچنین گزارش کمیسیون نیز در آینده تهیه و تقدیم هیأت رئیسه خواهد شد.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    0 0
    همتون مقصرید