۰ نفر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷

بالاخره در پی یک ماراتون بسیار نفس گیر طولانی، رای گیری انتخابات ریاست جمهوری، به خط پایان نزدیک است، ساعاتی بعد، میزان مشارکت و برگزیده ملت، تعیین و اعلام می شود.

رئيس جمهور دوره دوازدهم، به احتمال بسيار زياد، حسن روحاني، و با اكثريت قاطع اراء، انتخاب شده باشد. البته، بعنوان يك شهروند معمولي، از فردا مطالبات ملّي را از شخص منتخب، بويژه اگر روحاني باشد، با صراحت و شفافيت، مطرح و دنبال خواهم كرد، فردا متن "اِتمام حجت به منتخب مردم" را منتشر خواهم كرد...

در راس همه مطالبات، تعهد و التزام مطلق به "قانون"، در همه شئون حكومتي و دولتي و سازماني و فردي، بويژه دولتمردان،
از فساد زدايي از حلقه اول رييس جمهور تا، تامين مقتضيات "حداكثر بسيج ملّي" در جهت رفع نابساماني هاي ساختاري، فرايندي، كاركردي دولت، و اصلاح محيط اداري و مالي دولت، رفع تبعيض و باند بازي "قدرت بازان" و اَمثال اين در سياست خارجي، شكستن حلقه محدود قائلين به "ادغام در نظام بين الملل"، و تكامل دكترين سياست خارجي از خط اتلانتيك غربي، به حوزه كمربند امنيت منطقه اي و اتلانتيك- پاسيفيك، نقد كردن امتيازات برجام و ارائه يك پلان دو ساله براي خروج از چرخه بسته بحرانهاي پيراموني، و يك پلان دو ساله براي تامين و توسعه مناسبات موت اميز با حداكثر همسايگان بر پايه منافع مشترك اقتصادي و انرژيك، اين فهرست مطالبات، مبسوط امّاٰ واضح خواهد بود، سرامد انها، حقوق شهروندي، و تامين حداقل هاي شاخص هاي ازادي و كرامت شهروندان است.

روحاني كه از صندوق بيرون امد، در قبال ملت و شعارهاي خود و تعهدات خود و مقتضيات مملكت، بشدت مورد سوْال و نظارت و پيگيري خواهد بود.

ان شاالله.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 667459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
    0 0
    صد در صد. مردم به نظام سیاسی یک موقعیت طلایی داده اند. اگر نظام سیاسی موفق عمل نکند این موقعیت را از دست خواهد داد. مردمی که رایشان بر اساس عملکردهاست مدام کارهای دولت را زیر نظر دارند و اگر قهر بکنند مسلما به سود نظام سیاسی نخواهد بود.قدرت نباید بگذارد که یک 84 جدید متولد شود. کار روحانی در این دوره بسیار مشکل است و باید در سال 1400 نظام سیاسی را از یک گردنه سخت عبور دهد.