استاندار کرمان: نمی توان چشم را بر آثار برجام بست

ایرنا نوشت :استاندار کرمان گفت: نمی توانیم در استان کرمان چشم خود را بر آثار پس از برجام ببندیم.

علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در آیین افتتاح مجموعه های قطعه سازی و خط تولید محصولات هیوندای و امضای قرارداد تولید خودروی النترا در منطقه ارگ جدید بم افزود:رشد 83 درصدی صادرات، افزایش هفت برابری گردشگران خارجی، افزایش 40 درصدی تولید برق استان و افزایش 13 درصدی مصرف برق صنعتی از جمله اثرات اقتصادی برجام در استان کرمان است.
وی بیان کرد: اگر منصفانه بخواهیم قضاوت کنیم یکی از اقدامات موثر و تاریخی دولت تدبیر و امید، معاهده برجام است.
استاندار کرمان گفت: عهدنامه برجام با درایت و هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی شکل گرفت و دولت نیز با تیم کاملا متخصص و کاربلد خود سعی کرد این معاهده را به نفع جمهوری اسلامی پیش ببرد.
وی با بیان اینکه درآمد استان کرمان در دولت تدبیر و امید حدود 34 درصد افزایش یافته است افزود: امسال تراز صادرات استان نسبت به واردات 300 میلیون دلار افزایش یافته است.
رزم حسینی یادآور شد: در قلعه گنج که هیچ کس قبلا پا نمی گذاشت امروز هتل کپری آن تکمیل شده و تا چند ماه آینده جایی ندارد.
وی با اشاره به امضای 76 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری در قالب مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان گفت: تاکنون 28 درصد این تفاهم نامه ها اجرایی شده و بقیه در دست اقدام است.
وی با بیان اینکه در سال جاری سه میلیارد دلار تامین مالی پروژه های استان در کرمان انجام شده است افزود: قرار است در سفر ریاست جهوری به استان مبارکه دوم را در گل گهر سیرجان ایجاد کنیم که امیدواریم این سفر به زودی انجام شود.
استاندار کرمان تاکید کرد: تعاملات سازنده دولت خردگرای تدبیر و امید در توسعه اقتصادی و فرهنگی موجب شده که فضای بسیار خوبی برای توسعه اقتصادی در استان کرمان و سطح کشور فراهم شود.
وی گفت: سیاست های دولت این است که سهم ساخت خودروهای داخلی افزایش یابد و انشاءالله با درایت مدیران ارگ جدید بم سهم اشتغال را در این منطقه بر اساس ساخت قطعات افزایش دهیم.
رزم حسینی اظهار کرد: کمپانی هیوندای باید سیاست های دولت را مد نظر قرار دهد و دولت نیز بی شک از این کمپانی حمایت های قانونی را انجام خواهد داد.
وی گفت: علاوه بر کارهای کلان اقتصادی که در استان کرمان به خوبی انجام می شود اشتغال خرد روستایی و صندوق های محلی نیز به خوبی دنبال می شود.
وی با اشاره به اجرای ایده ایجاد زون های اقتصادی در استان کرمان افزود: تاکنون 20 موسسه بزرگ ملی مسئولیت توسعه استان کرمان را بر عهده گرفته اند و کرمان خودرو نیز مسئولیت منطقه شرق استان کرمان را پذیرفته است.
قرارداد تولید خودروی النترا بین شرکت های خودروسازی کرمان موتور و هیوندای با حضور استاندار کرمان امضا شد.
همچنین امروز در سفر علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان به شهرستان بم طرح توسعه آرمان الکتریک و آرمان موتور و خط تولید محصولات هیوندا با حضور مدیر دفتر خاورمیانه و آفریقای شرکت هیوندا و جمعی از مسئولان در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم افتتاح شد.
واحد تولیدی آرمان الکتریک با ظرفیت تولید 60 هزار دسته سیم در سال و با سرمایه گذاری 32 میلیارد ریال راه اندازی شده است.
کارخانه آرمان موتور نیز به منظور تولید اگزوز و صندلی خودروهای تولیدی با سرمایه گذاری 80 میلیارد ریال احداث و با راه اندازی آن برای 150 نفر اشتغال ایجاد شده است.
در حال حاضر کارخانه های کرمان موتور، کارمانیا و مدیران خودرو در استان کرمان و منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم فعالیت می کنند.
فاز نخست کارخانه خودروسازی کارمانیا با اعتباری بالغ بر 600 میلیارد ریال بهمن امسال با حضور وزیر کشور در مجموعه ارگ جدید بم افتتاح شد.
شهرستان بم سومین قطب خودروسازی کشور به شمار می رود و صنعت خودروسازی استان کرمان در دولت تدبیر و امید 110 درصد رشد داشته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =