ثبت 30 میلیون اقامت شب در تعطیلات نوروزی در کشور

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا روز گذشته 30 میلیون اقامت شب در کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، مرتضی رحمانی موحد در دیدار با استاندار هرمزگان افزود: بیشترین آمار مربوط به 10 استان مسافرخیز کشور از جمله هرمزگان است که نزدیک به 2میلیون و 500 هزار اقامت شب را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: دو درصد از این اقامت ها در هتل ها پذیرش شده و مابقی در مهمانپذیرها ، خانه های اجاره ای ، مدارس آموزش پرورش و کمپ های موقت بوده است.

رئیس ستاد تسهیلات سفر کشور تصریح کرد: رویکرد ستاد تسهیلات مسافر باید به ستاد ارایه خدمات تغییر کند و مسافران نوروزی در قبال پرداخت هزینه خدمات دریافت کنند نه اینکه این خدمات بصورت رایگان باشد.

وی یاد آور شد: این توقع در بین مسافران ایجاد شده که سازمان ها و نهادها در ایام نوروز تمام وقت خود را صرف ارایه خدمات به مسافران کنند و در مقابل آنها هزینه این خدمات هم پرداخت نکنند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اظهارداشت: با پیگیری های این سازمان و تصویب مجلس، مشکل قدیمی و کهنه دخالت اصناف در امور مجتمع های بین راهی رفع شد .

رحمانی موحد افزود: با اجرای این مصوبه تاسیسات گردشگری مشمول نظام صنفی نیستند و نظارت و کنترل و نرخ گذاری برقیمت ها بر عهده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است.

وی از دیگر اقدام های این سازمان را تهیه طرح ساماندهی گردشگری سواحل مکران عنوان کرد و بیان داشت :در این طرح ایجاد، تاسیس و ساماندهی تاسیسات گردشگری در سواحل جنوب بویژه قطار ساحلی در آن دیده است.

حضور بیش از دو میلیون و 495 هزار مسافر نوروزی در هرمزگان

جاسم جادری استاندار هرمزگان نیز در این دیدار بیان داشت: استان هرمزگان به عنوان مقصد گردشگران از ابتدای نوروز 96 تاکنون شاهد حضور دو میلیون و 495 هزار مسافر از شهرهای مختلف بوده که از طریق قطار، هواپیما، اتوبوسی و وسیله شخصی وارد استان شدند.

وی افزود: با توجه به زیر ساخت های سفر دریایی و اینکه هرمزگان استان ویژه سفرهای دریایی است، از کل مسافران نوروزی دو میلیون نفر آنان سفرهای دریایی به قشم ، کیش ، هرمز، جزایر ابوموسی ، هنگام ، لاک و هرمز داشتند و از مزیت های این جزایر بهره بردند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: نزدیک به شش هزار تخت هتلی در استان به غیر از کیش و قشم آماده پذیرش مسافران نوروزی بوده و با احتساب این دو منطقه 30 هزار تخت هتلی و 165 مکان اقامتی در هرمزگان میزبان گردشگران نوروزی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    0 0
    این ثبت اقامت سی میلیونی یک توهم و امار کاذبه.اقامتی که با چادر زدن و کمپ همراهه و کسی به هتل و محلهای اقامتی پولی نمیده که صنعت گردشگری ایران رونق بگیره.الکی فاز ندید