طرح احداث پیاده راه با هدف ساماندهی محدوده مرکزی شهر اراک، به تصویب کمیسیون ماده پنج استان رسیده است و به زودی اجرایی می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین از اجرای این طرح خبر داد و گفت: اجرای طرح احداث پیاده راه با هدف ساماندهی محدوده مرکزی شهر اراک( در حد فاصل میدان هفت تیر تا میدان شهدا ) به تصویب و تایید کمیسیون ماده پنج استان مرکزی رسیده است.

مجید شارقی زیباسازی منظر شهری، کاهش ترافیک و آلودگی هوا، ایجاد نظم و انضباط بیشتر در محدوده مرکز شهر و ایجاد بستر مناسب برای گردشگری را از جمله امتیازات اجرای طرح های ویژه مناطق مرکزی شهرهای بزرگ و همچنین شهرها و روستاهای دارای بافت تاریخی عنوان نمود.

وی بیان کرد: امیدواریم با اجرای هرچه سریع تر این پروژه بتوانیم در توسعه متوازن شهر اراک به عنوان مرکز استان مرکزی و الگوی شهری سایر نقاط این استان موفق عمل کنیم.


مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خاطرنشان ساخت: یکی از طرح های راهبردی شهری اراک که در آخرین جلسات کمیسیون ماده پنج استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی به تصویب رسیده بود، طرح احداث پیاده راه در محدوده مرکزی این شهر است که مزایای فراوانی از نظر ترافیکی، مبلمان شهری، فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و... دارد.


شارقی تصریح کرد: در راستای توجه به مقوله ارزشمند گردشگری و ارتقای شاخص های فرهنگی - اجتماعی شهری در استان مرکزی، طرح پیاده راه امام خمینی (ره) شهر ساوه نیز اجرا شده و پروژه های پارک جامع شهر شازند، آرامگاه پروفسور حسابی تفرش، توسعه مصلای شهر اراک و طرح ویژه شهر نراق که همگی در کمیسیون تخصصی ماده پنج استان تصویب شده، در دست اقدام است.



48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =