تاکید فرماندار اشنویه بر حل مشکلات و جبران عقب ماندگی های این شهر

فرماندار اشنویه بر لزوم حل مشکلات و جبران عقب ماندگی های این شهر تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، اسعد خضری در جمع اصحاب رسانه گفت: اشنویه یکی از شهرهای جنوب استان و نزدیکترین شهر به مرکز استان با ۷۵کیلومتر فاصله است. اما جاده ارومیه به اشنویه همان جاده ای است که اوایل انقلاب احداث شده است و امروز بعد از سی و چند سال بازهم از همان جاده استفاده می شود.
وی افزود: یکی از خواست های مردم اشنویه در سفر ریاست جمهوری هم همین بود که جز مصوبات سفر هم هست. اشنویه دارای ظرفیت های گردشگری است که لازمه آن راه ارتباطی مناسب است.
فرماندار اشنویه تصریح کرد: یکی دیگر از دل مشغولی های اشنویه ارتباط آن به پیرانشهر و بعد مرز تمرچین است. که قرارداد آن به میزان ۷.۵کیلومتر برای ایجاد روکش اسفالت بسته شده و در حال اجراست.
خضری گفت: معیارهای سلامت و بهداشت نیز به دلیل استهلاک و ناکارآمدی در اشنویه پایین بود و مردم اشنویه برای درمان به شهرهای اطراف می رفتند.در سال نود و چهار کلنگ یک بیمارستان یکصد تخت خوابی زده شد و امیدوارین در سال ۹۷ به بهره برداری برسد.
وی افزود: شهرستان اشنویه فاقد سامانه فاضلاب شهری بود و الان انجام شده و رو به اتمام است.
وی اضافه کرد: گاز رسانی به ده روستا تکمیل شده یک بسته چهارده روستایی پبشرفت هشتاد درصدی دارد و یک مسیر نه روستایی مشترکا با شهرستان نقده در حال اجراست. تعداد هجده روستا هم مشترکا با ارومیه در حال گازرسانی هستند. بقیه روستاها نیز امور نقشه کشی و مطالعاتی گازرسانی آنها انجام شده است و به زودی اجرایی خواهد شد.
فرماندار اشنویه خاطر نشان کرد: اکثر روستاها مجهز به اینترنت پرسرعت هستند و شبکه فیبر نوری هم به سرعت در حال موشش در اشنویه و اطراف آن است.
خضری گفت: دو شهرک صنعتی در اشنویه داریم. سی و شش واحد صنعتی در شهرک صنعتی خود اشنویه فعال هستند.
وی افزود: اشنویه بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت و ۷۴ روستا دارد. نصف جمعیت در شهر و نصف آن در روستا ساکن هستند. شرایط آب و هوایی مدیترانه ای اشنویه زمینه ساز پرورش انواع محصولات کشاورزی است. اما از لحاظ صنایع تبدیلی ظرفیت تبدیل و فراوری محصولات نبود. برای رفع این مشکل از دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری کمک شد.
وی اضافه کرد: دفتر تعاونی باغداران اشنویه پس از چند سال رکود دوباره فعال شد و امروز با ۲۶۱ عضو در حال فعالیت است.
فرماندار اشنویه تصریح کرد: یک طرح با موضوع کارخانه فراوری محصولات با پنج خط تولید توسط تعاونی باغداران ارایه شده و کارهای اولیه جهت راه اندازی آن نیز انجام شده است. ضمن اینکه در بحث آبیاری تحت فشار نیز کارهای خوبی صورت گرفته است.
خضری گفت: مساکن مهر شهرستان به پایان رسیده و مشکل خاصی در این واحدها نداریم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =