بخش فرهنگ و هنر مورد سهل انگاری قرار گرفته است / لزوم پای کار آمدن اهل عمل و تخصص

فرماندار شهرستان تبریز گفت: مشکل اساسی در بخش هنری این است که کار را به اهل عمل و تخصص نسپرده ایم.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر رحیم شهرتی فر ظهر دوشنبه در نشست صمیمی با اهالی فرهنگ و هنر تبریز گفت: برای مدیریت و اجرای کارهای فرهنگی هنری باید از افراد متخصص استفاده کنیم اما متاسفانه تاکنون این اصل ضروری مورد بی توجهی قرار گرفته است.
وی، با اشاره به جایگاه تاریخی و فرهنگی شهر تبریز در کشور، گفت: شخصیتهای بزرگی در عرصه فرهنگ، ادل و هنر این شهر ظهور کرده اند و نام تبریز را در جهان با آثار این بزرگان درخشیده است.
شهرتی فر با اشاره به نقش هنرمندان در فرهنگسازی و توسعه جامعه، گفت: آثار هنری این شهر باید ماندگار و در شان فرهنگ و تمدن تبریز باشد.
فرماندار شهرستان تبریز اضافه کرد: آثار فرهنگی تولید شده در عرصه های مختلف مثل سینما، تئاتر، ادبیات، هنرهای تجسمی و... کارهای شاخص و ارزشمندی هستند که سال های طولانی ماندگاری داشته و معرف فرهنگ و تمدن مردم زمان خویش و منطقه خواهند بود.
در ادامه این نشست، هاشم چاوشی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: در این شهر هنرمندان توانمند و با استعداد های درخشان زیادی وجود دارند که متاسفانه از هیچ کدام از آنها حمایت نمی شود و این باعث می شود که هنرمندان ما از عرصه فرهنگ و هنر دل سرد شوند.
جلیل اصغری، فیلمساز تبریزی نیز اظهار داشت: تبریز ما از سال 95 تا کنون تاریخی ترین رویدادها را در حوزه سینما و تئاتر تجربه کرده است؛ از جمله کسب جایزه های معتبر فیلم دنیا و اجرای تئاترهای زیبایی که در کشورهای مختلف اجرا شده و مورد استقبال مردم، هنرمندان و جشنواره های بین المللی قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تئاتر و سینما فرزند ناتنی هنر تبریز است، فعالان این عرصه با صرف مبالغ هنگفت برای تولید اثری شاخص در عرصه های بین المللی حضور یافته و نام تبریز را مطرح می کنند اما وقتی به شهر خود بازمی گردند ه تنها حمایتی از مسئولان امر دریافت نمی کنند بلکه در برخی موارد با سنگ اندازیهای بزرگی نیز روبرو می شوند.
زکیه کریمی، دیگر هنرمند تبریزی گفت: هنرمندان ما جایی به عنوان خانه واقعی خود ندارند که مشکلات، نیازها و مطالباتشان را مطرح کنند، برنامه و اهدافشان را بیان کنند و برای تولید اثر و فکر نو کمک بگیرند، متاسفانه بودجه های زیادی به شهر ما اختصاص داده می شود ولی هیچ کدام به هنرمندان و تامین نیازهای و زیرساختهای فرهنگی تعلق نمی گیرد.
وی اضافه کرد: تاکنون بیمه ای به هنرمندان اختصاص داده نشده، تنها کارتی به ما تعلق گرفته که ما به عنوان هنرمند شناخته شویم ولی هیچ اعتباری ندارد.
بهنام ارک، یکی از برادران دوقلوی فیلمساز تبریزی که اخیرا موفق به کسب جایزه دوم سینه فونداسیون در جشنواره کن شدند، گفت: جشنواره های تبریز نیازمند کمک های مالی و اسپانسر است، هر چقدر این جشنواره ها پر رنگ باشد باعث خواهد شد که سال های بعدی جشنواره های مطرح کشوری با کیفیت بالا در این شهر برگزار شود، اما سوال اینجاست بودجه فرهنگی این شهر کجا می رود، چرا در تبریز از هنرمندان حمایت نمی شود؟

 

نشست فرماندار با هنرمندان

 

نشست فرماندار با هنرمندان

 

نشست فرماندار با هنرمندان

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687865

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =