۰ نفر
۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
سد شنجور رزن افتتاح شد

مدیرعامل آب منطقه ای همدان گفت: احداث این سد در سال 87 آغاز و برای احداث این سد بیش از 50میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ صبح امروز سد مخزنی شنجور رزن با حضور مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور به بهره‌برداری رسید.

مرتضی عزالدین، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان‌همدان در این آئین گفت: سد شنجور رزن به منظور تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی رزن احداث شده به طوریکه 3 میلیون مترمکعب آن برای شرب و صنعت و 2 میلیون مترمکعب نیر برای کشاورزی درنظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت این سد 5.2 میلیون مترمکعب بوده و ظرفیت آب قابل تنظیم تا 5.5 میلیون مترمکعب می باشد.

وی با اشاره به اینکه طول تاج سد شنجور رزن 664 متر است، ادامه داد: این سد در بهمن سال 95 با حضور وزیر آبگیری شد و امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: امسال به علت بارندگی‌های خوبی که رخ داد، حجم قابل توجهی آب در پشت سد جمع شد به طوریکه 4 میلیون مترمکعب آب در پشت سد وجود دارد که آورد سد در سال اول بسیار مناسب است.

عزالدین با بیان اینکه نهضت سدسازی در کشور اقدام شایسته‌ای است که در نظام جمهوری اسلامی اتفاق افتاده تا بتوانیم آب‌های موثر در کشاورزی و صنعت را جمع‌آوری کنیم، گفت: مساحت حوزه آبریز این سد 354 کیلومتر و متوسط بارندگی منطقه 3.5 میلیمتر است.

عزالدین با اشاره به اینکه دورنمای خوبی برای آب استان اتفاق افتاده است، تصریح کرد: سد گرین با 353 میلیارد تومان و سد خرمرود با 316 میلیارد تومان به صورت فاینانس و با سرمایه‌گذاری 100 درصدی در حال اجراست.

وی یادآور شد: همچنین ۲ تصفیه‌خانه ملایر و تویسرکان به روش بی‌اُ‌تی در حال انجام است که پیش‌بینی می‌شود تصفیه‌خانه ملایر در تابستان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اجرای طرح تعادل‌بخشی در استان، بیان کرد: از ابتدای آغاز اجرای طرح تعادل‌بخشی ۲۴۰۰ چاه غیرمجاز مسدود شد که منجر به صرفه‌جویی ۲۱۰ میلیون مترمکعبی آب شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان افزود: نصب کنتور هوشمند با روال خوبی در حال اجراست و نظم خوبی در برداشت از آب‌های زیرزمینی استان برقرار است.

حاج رسولی مشاور وزیر نیرو نیز در این مراسم گفت: در دولت تدبیر وامید 54 سد به بهره برداری رسیده است که تا پایان سال جاری ده سد دیگر نیر به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: تا پایان سال جاری آمار سدهای به بهره برداری رسیده، بعد از انقلاب اسلامی به 179 سد خواهد رسید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =