ایسنا نوشت:رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از سرمایه‌گذاری جدید 3315 میلیارد ریالی در صنایع جدید وابسته به محصولات پتروشیمی ایلام خبر داد.

مهندس «یارالله نصیری» در جلسه شورای معاونین این سازمان اظهار کرد: طرح پلی‌پروپیلن شرکت پترو ایرانیان به عنوان اولین صنعت بزرگ وابسته به پتروشیمی ایلام بدون استفاده از تسهیلات و تنها از طریق آورده شخصی سهامداران وارد فاز عملیاتی شده که این طرح با همکاری و مشارکت پتروشیمی ایلام اجرا می‌شود .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام با بیان اینکه خوراک مورد نیاز این طرح "پروپیلن" از محصولات تولیدی پتروشیمی ایلام است، اضافه کرد: پترو ایرانیان ظرفیت تولید سالیانه 120 هزار تن "پلی پروپیلن" را دارد که در مراحل بعدی به عنوان خوراک اصلی طیف زیادی از صنایع پایین دستی مورد استفاده قرار می‌گیرد .

نصیری با اشاره به آخرین وضعیت این طرح از نظر پیشرفت فیزیکی تصریح کرد: تمام مجوزهای لازم صادر شده، زمین و برخی تاسیسات فراهم و مراحل اداری و قانونی ورود ماشین‌آلات خط تولید از خارج از کشور انجام شده است .

وی ادامه داد: هم اکنون 12 کانتینر از ماشین‌آلات خط تولید حمل و در گمرک بندر امام آماده ترخیص و ورود به محل پروژه بوده و با توجه به روند عملیات کار و انگیزه خوب سرمایه‌گذاران در صورت فراهم شدن همه مولفه‌های تاثیرگذار، پیش‌بینی می‌شود که پروژه در کمتر از سه سال به بهره‌برداری برسد .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام عنوان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه بیش از 84 نفر به صورت مستقیم و تعداد قابل توجه‌ای نیز به صورت غیرمستقیم به کارگیری می‌شوند .

نصیری ابراز امیدواری کرد: در صورت همراهی و حمایت همه عوامل تاثیرگذار برای شکل‌گیری کامل مجتمع پتروشیمی ایلام، شکی نیست در آینده نزدیک شاهد احداث صنایع وابسته دیگری در منطقه خواهیم بود که باعث شکوفایی و رونق اقتصادی استان می‌شوند .

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و عقد قرارداد پژوهشی با دانشگاه ایلام هم اکنون بررسی اولیه طرح‌های وابسته به محصولات پتروشیمی در دست مطالعه بوده و تا پایان شهریور ماه به اتمام می‌رسد که بسیار خوشبین هستیم در طی چند سال آتی شاهد رشد سرمایه‌گذاری‌های بیشتر و احداث واحدهای متعدد وابسته به این صنعت در استان باشیم .

 

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =