۰ نفر
۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۹

«خبرجنوب» نوشت: این روزها اگر از به شهرستان سپیدان سفر کرده باشید در برخی از مناطق قصابی های غیرمجازی را مشاهده می کنید که تعداد زیادی گوسفند را آماده کشتار در جلوی مغازه خود بسته اند و برخی را نیز کشتار کرده و برای فروش به مسافران و گردشگران آماده و در دید عموم قرار داده اند.

موضوع قصابی های غیرمجاز در کنار جاده های ارتباطی شهرستان از یک سو موجب اشتغال و رونق بازار شده است و از سوی دیگر گوشت گرم احشامی که برای کشتار انتخاب می شوند بدون هیچ گونه تاییدیه سلامت به فروش میرسند که این امر به فراموشی سپرده شده است. این روزها که تب کریمه کنگو داغ داغ است و با گرم شدن هوا و نبود امکانات برودتی در برخی از این مغازه ها چگونه گوشت گرم و تازه ذبح شده را ساعت ها و شاید روزها نگه می دارند تا به دست مشتریان خود دهند. یکی دیگر از مشکلاتی که این مجموعه برای مردم و شهروندان ایجاد میکند خونابه هایي است که از سر بریدن آنها در گوشه و کنار رها و منبع مگس و بیماریهای فراوان میشود. افزایش تعداد این قصابی ها و عدم نظارت دستگاه های مربوطه این موضوع را به ذهن متبادر می کند که هر فردی بدون صلاحیت مراجع قانونی و بهداشتی میتواند در کنار جاده های شهر و روستا که این روزها به موجب جاذبه های طبیعی و گردشگری از رونق خاصی برخوردار است برای خود یک قصابی راه اندازی کند و به عرضه گوشت قرمز بپردازد.
با توجه به این که عرضه هر گونه مواد غذایی و گوشت باید از سوی بهداشت و مراکز مربوطه تائیدیه دریافت کند اما این موضوع به نظر می رسد مورد غفلت واقع شده است و دستگاه های اجرایی برای اهمیت دادن به موضوع سلامت مسافران و گردشگران باید به این امر توجه ویژهای داشته باشند اما این روزها با گرم شدن هوا وآغاز سفرهای تابستانی در کنار جاده های شهرستان میبینیم عده ای از قصابان با امکانات بسیار کم و فضایی غیربهداشتی و غیراصولی قصابی می کنند و منظره ای زشت را به وجود می آورند. حال انتظار میرود مسئولین مربوطه برای این قضیه فکری اساسی کنند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =