غرس 5 نهال توسط گروه دوچرخه سواری صلح و دوستی در زنجان

5 نهال صلح و دوستی از سوی تعدادی دوچرخه سوار در نهالستان کوشکن زنجان با حضور مسئولان استان و شهرستان زنجان غرس شد.

به گزارش خبرآنلاین، گروه دوچرخه سوار صلح و دوستی به سرپرستی سید مسعود طباطبایی، جانباز دوچرخه سوار در طول مسیرهای مختلف با هدف گسترش فرهنگ زیست محیطی و حفظ و صیانت از منابع طبیعی این بار رهسپار زنجان شدند.
آن ها در مراسمی که با حضور مقامات استانی برگزار شد، بر لزوم کاشت درخت برای تولید اکسیژن و ادامه حیات بشری تاکید کردند.
دکتر خلیل آقاجانلو، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در بدو ورود این گروه دوچرخه سواری در محل نهالستان کوشکن با تاکید بر اجرای برنامه های نمادین با محوریت حفظ محیط زیست و توجه به منابع طبیعی گفت: این قبیل برنامه ها که با طی مسیرهای دوچرخه سواری در نقاط مختلف کشور برگزار می شود، حامل پیام مهمی است که تحقق شعار توجه به موضوعات محیط زیستی از مهمترین آن ها است.
وی فراهم شدن فرهنگ منابع طبیعی بین عموم مردم را مهم دانست و افزود: در شرایطی که در روزهای گرم تابستان شاهد موجی از آتش سوزی ها در مراتع هستیم، برنامه های فرهنگ سازی توجه به محیط زیست حائز اهمیت است.
آقاجانلو با تاکید بر گسترش فرهنگ دوچرخه سواری در جامعه با هدف سالم سازی محیط زیست و ساختن جامعه عاری از آلودگی ها بیان کرد: هم اکنون سه شنبه به عنوان روز بدون خودرو و با دوچرخه نامگذاری شده است که اعتقاد داریم با فراهم شدن زمینه و بستر این امر شاهد تردد با دوچرخه توسط عموم مردم در روزهای کل هفته باشیم.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در بخش دیگر صحبت هایش مشارکت عمومی برای ساختن شهر سالم را یادآور شد و ادامه داد: مشارکت و همکاری تشکل های غیردولتی در کنار منابع طبیعی استان گامی در راستای نهادینه کردن فرهنگ منابع طبیعی است.
وی در پایان از حضور این گروه دوچرخه سوار در استان زنجان قدردانی کرد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =