شهردار اراک در مراسم بهره برداری از اجرای طرح آبیاری زیرسطحی در منطقه ۲۲۸ هکتاری چقای اراک ، به صرفه جویی ۲۵ درصدی مصرف آب با انجام این روش اشاره کرد.

به گزارش خبرآنلاین مرکزی ، محمد ابراهیم عباسی با بیان اینکه ۹۳ درصد فضای سبز اراک از آب غیر شرب تغذیه می شود ، ادامه داد: پیش از این فضای سبز شهر اراک از آب شرب تغذیه می شد به همین دلیل احداث شبکه آبرسانی مستقل فضای سبز برای حذف آب شرب در این بخش در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر ۳۸۰ کیلومتر آبرسانی به فضای سبز اراک از محل آب غیر شرب انجام می شود.
وی اجرای سیستم آبیاری زیرسطحی در منطقه چقا را با استفاده از جدیدترین سیستم آبیاری عنوان کرد و افزود: برای این آبیاری در منطقه ۲۲۸ هکتاری چقا در عمق ۴۰ تا ۵۰ سانتیمتر لوله گذاری شده است و از طریق پمپ آب به حد نیاز درخت و گیاه به ریشه منتقل می شود .این روش باعث حذف علف های هرز شده و انتقال کود مورد نیاز گیاه و درخت نیز از این طریق انجام می شود و نیازی به تماس مستقیم انسان با کود نیست.
شهردار اراک گفت: تا کنون ۱۰۰ هکتار از منطقه چقا به سیستم آبیاری زیرسطحی مجهز و ۹۰ درصد این منطقه به کاشت درختان مثمر اختصاص یافته که بخش باقیمانده ی مساحت این محدوده نیز در آینده به این سیستم مجهز می شود.
عباسی بر اینکه در دوره چهار ساله اخیر اقدامات شاخص و کم نظیری در بخش فضای سبز اراک انجام شده و سرانه فضای سبز اراک ۵.۶ متر افزایش یافت که این میزان افزایش در اراک بی سابقه بوده است تاکید و بیان کرد:در این مدت ۳۰۰ هکتار فضای سبز جدید به فضای سبز اراک که حدود ۸۰۰ هکتار بود ، اضافه شده و به حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار رسیده است.
شهردار اراک با تاکید بر موضوع کم آبی در اراک ، افزود: با توجه به هشدارها و نگرانی هایی که در مورد مشکل کم آبی وجود دارد و برای استفاده بهینه از آب موجود ، تلاش شده تا استفاده از روش های نوین آبیاری توسعه یابد و در این راستا در بخشی از فضای سبز اراک از آبیاری بارانی و در بخشی نیز از آبیاری قطره ای استفاده شده است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =