لابراتور تخصصی پورتزهای دندانی در غرب کشور بی همتا است و می تواند هفتاد شغل را در ایلام ایجاد نماید اما این مرکز منتظر افتتاح است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ لابراتوار تخصصی پوروتزهای دندانی که اولین بار است در ایلام راه اندازی می شود و نمونه آن بخاطر دستگاهها و تجهیزات وارداتی و مجهز بودن به تکنولوژی های روز دنیا در غرب کشور وجود ندارد و 100 درصد آماده بهره برداری است.

این مرکز جهت شروع بکار تمامی استعلام ها و مجوزات لازم را نیز اخذ کرده است اما دانشگاه علوم پزشکی ایلام اجازه افتتاح آنرا نمی دهد. عدم اجازه ای که داد معاون هماهنگی اقتصادی استاندار را درآورده است. دکتر حشمت الله عسگری در این زمینه می گوید: از نظر ما این مرکز تمامی مجوزات لازم را دریافت کرده است و همین امروز می تواند شروع به کار نماید ولی متاسفانه ماههاست دهها نفر را از نان خوردن منع کرده اند و سرمایه های زیادی خوابیده است. خوابیدن این سرمایه ها در این مدت به مردم استان نیز ضرر اقتصادی زیادی زده است.

این لابراتوار حدود ۸ ماه است تجهیز و راه اندازی شده و نظیر این مرکز در کشور فقط ۳ مورد مشابه وجود دارد که ظرفیت بزرگی برای استان ایلام است.این مرکز با اشتغالزایی ۷۰ نفر و تولید انواع و اقسام پوروتزهای داندنی در ایلام و عدم وابستگی کارهای دندانپزشکی به تهران و اصفهان و با بهره برداری از این مرکز نه تنها هیچ بیماری برای امورات داندانپزشکی به استانهای دیگر اعزام نمی شود بلکه با توجه به دستگاههای موجود در این لابراتوار ایلام می تواند استان معین غرب کشور در تولید پروتزوهای دندانی باشد.

این مرکز در جهت ارائه خدمات به ایلامی ها با پرداخت هر نفر سالانه دویست هزار تومان وپس از صدور کارت شارژ تخفیف الکترونیکی می تواند جرم گیری ،کشیدن دندان ،ترمیم های سطحی دندان را در همان مرکز مجانی انجام دهد.

اختلاف قیمت های حداقل ۲۰۰هزار تومانی وصرف هزینه کمتری توسط بیمار در تمامی کارهای مربوط به دندانپزشکی و در راستای کمک به قشر ضعیف جامعه از خدمات دیگر این لابراتور تخصصی بی سابقه در غرب کشور در استان ایلام است.

 

معاونت

 

درمان

 

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =