حضور فیلم کوتاه "خانه سفید" در سه جشنواره جهانی فیلم

رئیس حوزه هنری کردستان گفت: فیلم کوتاه "خانه سفید" تولید حوزه هنری کردستان و کارگردانی "ارسطو مفاخری " به سه جشنواره جهانی فیلم در کشور ایتالیا و استرالیا راه پیدا کرده است.

امین مرادی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در سنندج، اظهار کرد: فیلم کوتاه "خانه سفید" تولید حوزه هنری کردستان و کارگردانی "ارسطو مفاخری " به سه جشنواره جهانی فیلم در کشور ایتالیا و استرالیا راه پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این فیلم که در سال 95 عنوان بهترین فیلم داستانی جشنواره رویش را از آن خود کرد همزمان در به بخش پایانی سه جشنواره معتبر بین ‌لمللی در کشورهای ایتالیا و استرالیا راه یافته است.

رئیس حوزه هنری کردستان گفت: این فیلم از 26 تا 29 ماه اکتبر در جشنواره visione corte film festival که در کشور ایتالیا برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این فیلم در جشنواره بین‌المللی noosa international film festival در استرالیا به رقابت می‌پردازد و در دو بخش بهترین صدا گزاری (سوران فهیم ) و بهترین تصویر برداری (سرکیو مسگری) نامزد دریافت جایزه شده است و بعدازظهر پنجشنبه 29 اکتبر در تئاتر noosa j برگزیدگان آن معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه جشنواره سالنتو آخرین میزبان فیلم خانه سفید است که چهاردهمین دوره خود را برگزار می‌نماید، اضافه کرد: در این جشنواره فیلم‌های کوتاه «آلان» به کارگردانی مصطفی گندمکار، «کاسکو» به کارگردانی مجتبی قاسمی و «خانه سفید» به کارگردانی ارسطو مفاخری در بخش مسابقه فیلم کوتاه این جشنواره با فیلم‌هایی از کشورهای آمریکا، ایتالیا، هندوستان، کانادا، نیوزیلند، مکزیک، ترکیه، لیتوانی، برزیل، فرانسه و انگلیس به رقابت خواهند پرداخت.

مرادی خاطرنشان کرد: جشنواره سالنتو که از سال ۲۰۰۳ پایه گذاری شده و امسال در چهاردهمین دوره خود، از تاریخ یکم تا ۱۰ سپتامبر برابر با ۱۰ تا ۱۹ شهریوردر جنوب ایتالیا برگزار خواهد شد.

وی اذعان داشت: این جشنواره فیلم‌های منتخب خود را در تور سالیانه‌ای آثار راه یافته به بخش رقابتی را در شهرهای زوریخ، لندن، هنگ کنگ، مسکو، پترزبورگ به نمایش در می‌آورد.

گفتنی است؛ در این فیلم که داستان حضور یک روحانی در روستایی را به تصویر می‌کشد "نظیرمیرزایی" به عنوان مدیرتولید ، "سیروان رحیمی" مدیرصحنه، "میترا رحیمی" به عنوان منشی صحنه ، " سرکیو مسگری" تصویربردار، "بهرام مرادی" صدابردار، " سوران فهیم " تدوین و" بختیارخلیلی" ، "شیما ملایی"، " الله مراد رشتیانی"، "شکیب آقایی" به عنوان بازیگران این فیلم " ارسطو مفاخری" را همراهی کرده است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =