امام جمعه پلدختر : آزادگان الگوی  صبر و استقامت برای نسل امروز هستند

امام جمعه پلدختر گفت: آزادگان الگوی صبر و استقامت برای نسل جدید انقلاب که به فرموده مقام معظم رهبری ذخیره بوده و هستند.

اسمااسماعیل پور،خبرانلاین لرستان، حجت الاسلام محمد سوری در همایش تجلیل از آزادگان شهرستان پلدختر اظهار داشت: آزادگان ایثارگرانی هستند که در دوران هشت سال دفاع مقدس در کنار شهدا جانفشانی کردند و به اسارت رژیم بعثی عراق درآمدند .

وی افزود: این قشر رنج دیده و ایثارگر زحمات زیادی در دفاع از انقلاب و ارزش ها کشیدند و آرامش را در جامعه حاکم کردند که با صبر و ایستادگی در برابر فشارهای روحی و شکنجه های جسمی رژیم بعث به اسلام آبرو بخشیدند و با حفظ وحدت در راه ایمان راسخ خود ثابت قدم ماندند .
امام جمعه پلدختر مراسم بازگشت آزادگان به میهن اسلامی را روزی سرنوشت ساز برای ملت ایران و امید نشاط برای خانواده های آنان دانست و گفت:آزادگان در مقابل شکنجه های مزدوران بعثی هراسی به خود راه ندادند و برای نظام مقدس جمهوری اسلامی عزت و اقتدار را به ارمغان آوردند .
وی افزود: آزادگان در پی عشق و علاقه به نظام اسلامی به فرمان امام راحل لبیک گفتند و بهترین دوره جوانی خود را در اسارت گذرانیدند و اعتلای روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون خون پاک شهدا و ایثارگران است.
امام جمعه پلدختر گفت: آزادگان با تحمل رنج و سختی در دوران اسارت با خدا معامله کردند و در راه رضایت خداوند متضرر نشدند بلکه از این ایثارگری خود سرافراز ، راضی و خوشحال هستند .
حجت الاسلام سوری با گرامیداشت شهادت شهید محسن حججی افزود: این شهید والامقام نمونه بارز دیگری از جوانان طالب شهادت ایران اسلامی است که با رنج اسارت و شهادت خود در راه اسلام دنیا را تکان داد .
در ادامه مراسم از 19 آزاده سرافراز شهرستان پلدختر با لوح سپاس و اهدا هدایایی تجلیل شد .
گفتنی است : نخستین گروه آزادگان سرافراز ایران اسلامی در 26 مرداد 69 پس از گذشت دو سال از پذیرش قطعنامه 598 توسط ایران و عراق ، به آغوش میهن اسلامی بازگشتند و مردم شهید پرور ایران بازگشت این آزادگان را جشن گرفتند .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =